- Strona zabudowy: Oś przednia
- wariant amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- rodzaj amortyzatora: amortyzator podtrzymujący sprężynę
- Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon, dolne widełki
Amortyzator to kluczowy komponent konstrukcji zawieszenia w praktycznie każdym samochodzie. Ma za zadanie tłumić drgania, stabilizować tor jazdy i utrzymywać sprężyny we właściwej pozycji. To dzięki niemu koło zachowuje stały kontakt z nawierzchnią. Poprzez odpowiednie tłumienie wbicia i wybicia, amortyzator rozkłada ciężar masy resorowanej na koła naszego samochodu. Amortyzatory i sprężyny resorują nadwozie pojazdu w każdych warunkach by uzyskać osiągalnie jak najkorzystniejszą przyczepność do nawierzchni z jednoczesnym zachowaniem komfortu podróży. Żeby temu sprostać, inżynierowie niemało lat temu opracowali dwa typy amortyzatorów: miękkie i twarde (sportowe). Miękkie, przenoszą mniej drgań z masy nieresorowanej na resorowaną i zapewniają udoskonalony komfort podróży, co niestety, przekłada się na gorsze prowadzenie pojazdu w zakręcie. W związku z tym, żeby poprawić przyczepność kół, w niektórych samochodach np. Sportowych, stosuje się amortyzatory twarde, które zapewniają mniejsze przechyły karoserii, ale przy niestety zmniejszonej amortyzacji nierówności. Amortyzator olejowy: To pierwszy rodzaj opisywanego elementu, czyli wariant cylindra wypełnionego szczelnie olejem hydraulicznym. W jego wnętrzu umieszcza się tłok, który dzieli przestrzeń na dwie osobne komory oraz zawory dzięki którym olej ma możliwość przepływania pomiędzy nimi, i to one decydują o prędkości pracy tłoka. Trafnie dobrany zawór zapewnia zróżnicowanie siły tłumienia w czasie ściskania i rozciągania. Niewątpliwą zaletą amortyzatorów olejowych jest ich stosunkowo prosta regeneracja i miękka charakterystyka pracy. Do wad należy zaliczyć sporą masę i dość wolną reakcję w czasie przejazdu po nierównościach. Amortyzator olejowo – gazowy: Budową przypomina amortyzator olejowy, jednak posiada w sobie gaz, a precyzyjniej azot i olej hydrauliczny. W takiej konfiguracji olej ściskany jest dopiero w momencie znacznego wychyłu karoserii. Kiedy pokonujemy nierówności pracuje sam gaz, a to udoskonaloną trakcję. Amortyzator olejowo – gazowy ma niższą masę i oferuje możliwość działania innowacyjnego. Niestety jego regeneracja nie jest możliwa. Warto wiedzieć, że amortyzatory posiadają także pokaźny wpływ na poprawność działania elektronicznych systemów wspomagających jazdę, takich jak np. ABS czy ESP. W chwili kiedy amortyzator jest uszkodzony i koło niewłaściwie odrywa się od jezdni, to może spowodować przesył błędnych sygnałów wejściowych do sterownika. Czego rezultatem w awaryjnej sytuacji będzie dłuższa droga hamowania i nie otrzymanie optymalnej pomocy w chwili poślizgu. Amortyzator to element, który ulega naturalnemu zużyciu. Ma bezpośredni wpływ na komfort, a także bezpieczeństwo podróży, i o tym nie wolno zapominać. Nie należy ignorować pierwszych sygnałów świadczących o jego wypracowaniu, ponieważ skutki zaniedbania mogą być tragiczne. Części zamiennych nie brakuje, warto wybrać sprawdzony towar, choćby jeśli będzie nieco droższy. W naszej ofercie posiadamy szeroką gamę amortyzatorów obu typów, w rozmaitych przedziałach cenowych. Znajdziecie u nas Państwo takich producentów jak: KYB, Monroe, Starline, Sachs czy Optimal.
O marce Bilsteinwymogi stawiane przez Klientów z branży motoryzacyjnej i tuningowej, jak jeszcze aktywne uczestnictwo w sportach motorowych stanowią po dzień dzisiejszy motywację dla firmy BILSTEIN, by dalej badać i wprowadzać kolejne innowacje. Wszystkie modele Mercedes AMG startujące w linii DTM i ponad połowa wszelkich zespołów startujących w wyścigu 24-godzinnym na torze Nürburgring wyposażona są w zawieszenie BILSTEIN. Hightech w technice zawieszeń, komfort prowadzenia oraz bezpieczeństwo stanowią od kilkudziesięcioleci synonim producenta BILSTEIN. Żeby ten stan potwierdzać jeszcze w kolejnych latach marka BILSTEIN od 1988 roku stanowi część koncernu, a od 2005 roku jest 100% spółką-córką grupy ThyssenKrupp Technologies AG. Partnerska współpraca w ramach koncernu umożliwia nam też w przyszłości olśniewać innowacjami w tradycyjnym stylu BILSTEIN.