- Strona zabudowy: Oś tylna
- rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie oleju
- wariant amortyzatora: amortyzator podtrzymujący sprężynę
- Sposób mocowania amortyzatora: górne oko, dolne oko
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Średnica korbowodu [mm]: 12,5
- Średnica zewnętrzna kolumny amortyzatora [mm]: 38,5
Amortyzator to kluczowy element konstrukcji zawieszenia w praktycznie każdym samochodzie. Ma za zadanie tłumić drgania, stabilizować tor jazdy i utrzymywać sprężyny we właściwej pozycji. To dzięki niemu koło zachowuje stały kontakt z nawierzchnią. Przez trafne tłumienie wbicia i wybicia, amortyzator rozkłada ciężar masy resorowanej na koła naszego samochodu. Amortyzatory i sprężyny resorują nadwozie pojazdu w każdych warunkach żeby uzyskać możliwie jak najkorzystniejszą przyczepność do nawierzchni z jednoczesnym zachowaniem komfortu podróży. Żeby temu sprostać, inżynierowie dużo lat temu opracowali dwa typy amortyzatorów: miękkie i twarde (sportowe). Miękkie, przenoszą mniej drgań z masy nieresorowanej na resorowaną i zapewniają lepszy komfort podróży, co niestety, przekłada się na gorsze prowadzenie pojazdu w zakręcie. W związku z tym, by poprawić przyczepność kół, w niektórych samochodach np. Sportowych, stosuje się amortyzatory twarde, które gwarantują mniejsze przechyły karoserii, ale przy niestety zmniejszonej amortyzacji nierówności. Amortyzator olejowy: To pierwszy rodzaj opisywanego elementu, czyli wariant cylindra wypełnionego szczelnie olejem hydraulicznym. W jego wnętrzu umieszcza się tłok, który dzieli przestrzeń na dwie osobne komory oraz zawory dzięki którym olej ma możliwość przepływania pomiędzy nimi, i to one decydują o szybkości pracy tłoka. Trafnie dobrany zawór zapewnia zróżnicowanie siły tłumienia w czasie ściskania i rozciągania. Niewątpliwą zaletą amortyzatorów olejowych jest ich stosunkowo prosta regeneracja i miękka charakterystyka pracy. Do wad należy zaliczyć sporą masę i dość wolną reakcję w czasie przejazdu po nierównościach. Amortyzator olejowo – gazowy: Budową przypomina amortyzator olejowy, jednak gromadzi w sobie gaz, a staranniej azot, a także olej hydrauliczny. W takiej konfiguracji olej ściskany jest dopiero w chwili wielkiego wychyłu karoserii. Kiedy pokonujemy nierówności pracuje sam gaz, a to udoskonaloną trakcję. Amortyzator olejowo – gazowy ma niższą masę i oferuje możliwość działania nowoczesnego. Niestety jego regeneracja nie jest realna. Warto wiedzieć, iż amortyzatory posiadają także spory wpływ na poprawność działania elektronicznych systemów wspomagających jazdę, takich jak np. ABS czy ESP. W chwili kiedy amortyzator jest uszkodzony i koło niewłaściwie odrywa się od jezdni, to może spowodować przesył błędnych sygnałów wejściowych do sterownika. Czego skutkiem w awaryjnej sytuacji będzie dłuższa droga hamowania i nie otrzymanie stosownej pomocy w momencie poślizgu. Amortyzator to element, który ulega naturalnemu zużyciu. Ma bezpośredni wpływ na komfort oraz bezpieczeństwo podróży, i o tym nie wolno zapominać. Nie należy ignorować pierwszych sygnałów świadczących o jego wypracowaniu, ponieważ skutki zaniedbania mogą być tragiczne. Części zamiennych nie brakuje, warto wybrać sprawdzony artykuł, nawet jeśli będzie nieco droższy. W naszej ofercie posiadamy szeroką gamę amortyzatorów obu typów, w rozmaitych przedziałach cenowych. Wynajdziecie u nas Państwo takich producentów jak: KYB, Monroe, Starline, Sachs czy Optimal.
O marce Optimal amortyzatoryOptimal AG to niemiecka producent odpowiedzialna za wytwarzanie części do samochodów osobowych i dostawczych. Marka jest na rynku od ponad 20 lat. Specjalizuje się z zasady w tworzeniu głównych części zawieszenia takich jak amortyzatory, łożyska czy wahacze. W dodatku kreuje na dodatek części dla praktycznie każdego układu: hamulcowego, wydechowego, kierowniczego i wielu innych. W swojej ofercie ma też części przeznaczone dla chłodzenia silnika w samochodach. Marka jest znana ze wykorzystywania postępowych technice i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Dzięki czemu wszystkie części, które wywożone są z fabryk Optimal trafiają do samochodów nie tylko niemieckich, lecz też innych marek europejskich. Ponadto znajdują także wykorzystanie w pojazdach produkcji azjatyckiej i amerykańskiej. Części tworzone są z materiałów wysokiej jakości, co z pewnością przyczyniło się do uzyskania wielu atestów respektowanych w Europie i na całym świecie. Amortyzatory odgrywają bardzo ważną rolę w reakcjach samochodu, zwłaszcza w sytuacjach krytycznych. Nasze amortyzatory zapewniają bezpieczeństwo, niezawodność przy nieznacznym zużyciu dzięki materiałom wysokiej jakości oraz przemyślanym procedurom obróbki. Oferta produktów jest stale rozwijana i obejmuje wszystkie znane typy części do pojazdów producentów europejskich oraz azjatyckich.