- Średnica bębna hamulcowego: 203,0
- Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm]: 204,7
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 45,0
- Średnica mocowania [mm]: 60,0
- ilość otworów: 4
- Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 100,0
- otwór Ø [mm]: 14,0
- całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm]: 61,0
- Śr. Zewn. Bębna ham. [mm]: 249,5
- przystępne MAPP-Code:
W większości współczesnych aut osobowych zaprzestano wykorzystywania hamulców bębnowych. Wyparły je tarczowe. Chociaż w niedużych autach są one dalej wykorzystywane. Dlaczego na tylnej osi? Bo tam są mniej obciążone, a ze względu na swoją oryginalną budowę, mają znaczny problem z pozbywaniem się ciepła, wytwarzanego w trakcie hamowania. Poza tym na tylnej osi są bardziej zabezpieczone przed skażeniami, takimi jak piasek czy błoto, które z reguły atakują hamulce przednie. Puszkowa budowa uniemożliwia hamulcom bębnowym pozbyć się skażeń.Nie są zatem perfekcyjne. Jakie są ich atuty? Są w miarę tanie, a do tego trwałe. Większość potrafi wytrzymać bez awarii 100 tys. Km przebiegu. W tym samym czasie w układzie tarczowym trzeba wymienić tarcze i klocki choćby dwa razy. Do tego są sprawne i nie potrzebują tak szerokiej siły, jak hamulce tarczowe, by zahamować. By wiedzieć, co się psuje, trzeba wiedzieć, jak to jest zbudowane. Nawet w wielkim uproszczeniu. Podstawą konstrukcji hamulców bębnowych jest nieruchoma, kolista tarcza nośna, tworzona z metalu. Jest ona umieszczona za piastą koła. Najważniejszym elementem hamulca bębnowego jest siłownik hydrauliczny, do którego doprowadzony jest rozciągliwy kabel gumowy z płynem hamulcowym. Na tarczy zamontowane są także szczęki hamulcowe, pokryte okładziną cierną. Mają one zarys niepełnych półokręgów. Oprócz nich na tarczy zamontowane są jeszcze dwie sprężyny odciągające, które utrzymują szczęki z dala od bębna. No właśnie, bęben. On jest zamocowany na piaście koła i wiruje wraz z nią w czasie jazdy. Na dodatek na nieruchomej tarczy znajduje się element, odpowiedzialny za regulację. Poza tym do bębna doprowadzona jest także linka hamulca ręcznego.
O marce ATEATE to ponad 100 lat doświadczenia: marka ATE jest jedną z najstarszych i odnoszących największe sukcesy marek na rynku hamulców. Firma ATE została założona przez Alfreda Tevesa, który w 1906 r. Stworzył sieć dealerską akcesoriów samochodowych, a trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic. Ich produkty wybrało do pierwszego montażu wielu producentów samochodów z tamtych lat. Kolejny z otwartych poprzez niego zakładów produkcyjnych tworzył pierścienie tłokowe oraz układy hamulcowe. W 1921 r. Przedsiębiorstwo Tevesa przyjęło znaną po dziś dzień nazwę ATE.