Menu

Informacja i decyzja w ekonomii behawioralnej (opr. miękka)

Cechy produktu

  • ISBN 9788373065406 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Adam Biela 
  • Ilość stron 222 
  • Rok wydania 2019 

Opis

Autor pokazuje kognitywny i aplikacyjny potencjał podejścia behawioralnego w ekonomii i naukach społecznych. Potencjał ten leży przede wszystkim w możliwościach teoretycznych i metodologicznych pojęć i metod behawioralnych, a zwłaszcza badań eksperymentalnych.

Jednym z pól aplikacji mogłyby być m.in. Refleksje nad podejmowaniem decyzji i poszukiwaniem informacji w realiach potężnego życia człowieka. Na przykład, można sformułować szczegółowe pytania odnoszące się do sytuacji wyboru zawodu/powołania: Ile alternatywnych zawodów bierze pod uwagę student albo absolwent, wybierając swoją drogę życiową? Jakie procesy kognitywne i emocjonalne zachodzą w trakcie podejmowania decyzji dotyczących wyboru zawodu? Jakiego rodzaju inwestycje podejmuje student lub absolwent, poszukując potrzebnych mu informacji? W jakim stopniu dobór zawodu jest decyzją ekonomiczną i egzystencjalną? Odpowiedź na te pytania dałaby nam orientację pomocną w rozważaniach ontologicznych, epistemologicznych i metodologicznych, mogących posłużyć stworzeniu ram teoretycznych posiadających użyteczne wykorzystanie w doradztwie karier i w polityce gospodarczej.

dobór zawodu bowiem powinien być interpretowany jako decyzja ekonomiczna o długotrwałych społeczno-ekonomicznych konsekwencjach - nie tylko dla danej osoby, ale także dla jej rodziny, społeczności lokalnej, pracodawcy, dla regionu, kraju i makrostruktur, na przykład Unii Europejskiej.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.