Menu

Jak upadają giganci. I dlaczego niektóre firmy.. (opr. miękka)

Cechy produktu

  • ISBN 9788380876361 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jim Collins 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 224 
  • Rok wydania 2018 

Opis

Upadku można uniknąć. Upadek można przewidzieć. Upadkowi można zapobiec.
Obserwując ponury krajobraz usiany zgliszczami niegdyś znacznych, a dziś upadłych przedsiębiorstw Jim Collins początkuje się zastanawiać: Jak to się dzieje, iż giganci upadają? Czy upadek można przewidzieć i czy można go uniknąć? Jak nisko musi upaść firma, by znaleźć się na drodze prowadzącej nieuchronnie do katastrofy? W jaki sposób może zmienić kurs, na którym się znajduje?
W książce „Jak upadają giganci" Collins szuka odpowiedzi na te pytania, dając przywódcom firm opartą na solidnych podstawach nadzieję, iż mogą się nauczyć zapobiegać upadkom i odwracać niekorzystny bieg zdarzeń. W czasie projektu badawczego wykonywanego przez cztery lata Collins odkrył pięć etapów zbliżania się do upadku:
Etap pierwszy: Pycha będąca efektem sukcesu.
Etap drugi: Chaotyczne sięganie po więcej.
Etap trzeci: Negowanie ryzyka i zagrożenia.
Etap czwarty: Rozpaczliwe szukanie ratunku.
Etap piąty: Odejście w niebyt albo nieistotność.
Dzięki zrozumieniu poszczególnych etapów liderzy firm mogą wyraźnie ograniczyć ryzyko upadku na samo dno.
Wybitne firmy potrafią się podnieść nawet po najdotkliwszym upadku.
Każda instytucja bez względu na jej wielkość jest narażona na upadek. W przyrodzie nie ma żadnego prawa mówiącego o tym, iż najsilniejsi będą tkwili na szczycie w nieskończoność. Każdy może upaść i nieuchronnie do tego dojdzie. Z badań prowadzonych przez Collinsa wynika jednak, iż niektóre marki nawet po osiągnięciu etapu czwartego potrafią się odrodzić, a w pewnych przypadkach stać się nawet silniejsze aniżeli przedtem.
Okazuje się, że upadek jest w wielkiej mierze krzywdą, którą firmy same sobie wyrządzają, a klucz do odrodzenia znajduje się w naszych rękach. Nie jesteśmy zakładnikami okoliczności, historii ani nawet dotkliwych porażek poniesionych w drodze na szczyt. Nadzieja nie gaśnie, dopóki ostatecznie nie wypadniemy z gry. Giganci upadają, lecz też często udaje im się powstać z kolan.
***
Jim Collins jest badaczem przedsiębiorstw – sporych, dobrych, słabych i upadłych – zarówno tych dopiero zaczynających działalność, jak i tych chlubiących się stupięćdziesięcioletnią tradycją. Jest autorem bestsellera „Od prawidłowego do znacznego" i współautorem „Wizjonerskich organizacji". Naucza przywódców z sektora korporacyjnego i społecznego. O jego dokonaniach pisano w „Fortune", „BusinessWeek", „The Economist", „USA Today" i „Harvard Business Review".

Podtytuł: I dlaczego niektóre marki nigdy się nie poddają
Tytuł oryginału: How The Mighty Fall: And Why Some Companies Never Give In
ISBN: 9788380876361
Kod paskowy: 9788380876361
Autorzy: Collins Jim
Tłumaczenie: Lipa Michał
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 30294
liczba stron: 224
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.0x23.5cm
Głębokość (mm): 14
Waga: 0.435
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.