Menu

Jakościowe Metody Badań Marketingowych (opr. miękka)

Cechy produktu

  • ISBN 9788301164249 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Dominika Maison 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 288 
  • Rok wydania 2018 

Opis

Badania jakościowe, ale od lat pełnią ważną rolę w podejmowaniu decyzji marketingowych, prowadzone i użytkowane są dosyć instynktownie. Autorka przekonuje, iż w świetle dokonań współczesnej psychologii należy zrewidować konwencjonalne spojrzenie na konsumenta. Wiedzę tę warto uwzględniać na każdym etapie prowadzonych badań marketingowych, począwszy od konstruowania schematów badań, scenariuszy wywiadów, poprzez decyzje o tym, o co pytać respondentów wprost, a co próbować zrozumieć w sposób pośredni, aż po analizę i interpretację wyników badań, która powinna wykraczać poza deklaracje respondentów.

Publikacja jest adresowana do studentów i wykładowców marketingu, zarządzania, ekonomii, psychologii, socjologii, stanowi także ważne źródło wiedzy dla praktyków - pracowników firm realizujących badania marketingowe i pracowników działów marketingu zlecających te badania.

Książka Dominiki Maison jest na polskim rynku pierwszą książką, w której prezentowane jest w sposób jasny, ciekawy i pragmatyczny postępowe podejście do jakościowych badań marketingowych. Autorka łączy kompetencje rasowego psychologa akademickiego - na bieżąco śledzącego najnowsze dyskusje i idee, z kompetencjami doświadczonego badacza rynku. Dzięki czemu idee naukowe okazują się wykorzystaneczne, a badania marketingowe - interesujące poznawczo (szczególnie cenne są w książce przykłady zaczerpnięte z autentycznych badań). Na podkreślenie zasługuje także połączenie zrozumienia potrzeb marketingu - wszak badania mają marketingowi właśnie dostarczyć zrozumienia i danych, z głęboką wiedzą o samych badaniach jakościowych - które nie powinny być nadużywane ani lekceważone.

Autorka jest szczególnie uczciwa i rzetelna w prowadzonej poprzez siebie dyskusji: przedstawia pożytki z korzystnych badań jakościowych, ale i ich słabe strony; uwydatnia za każdym razem w nich obecny składnik subiektywnej interpretacji tego, co się zobaczyło i usłyszało. Tym samym, badanie jakościowe - i to chyba jest jego największy walor - jest według autorki zaproszeniem do myślenia i dyskusji.

(Prof. Anna Giza)

Podtytuł: Jak zrozumieć konsumenta
ISBN: 9788301164249
Kod paskowy: 9788301164249
Autorzy: Maison Dominika
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20411
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 288
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x24.0cm
Głębokość (mm): 15
Waga: 0.42
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.