Menu

Przedsiębiorstwo (opr. miękka)

Cechy produktu

  • ISBN 8370854516 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Hopej Marian, Martan Lesław 
  • Wydawnictwo Politechnika Wrocławska 
  • Ilość stron 184 
  • Rok wydania 1999 

Opis

Piśmiennictwo poświęcone przedsiębiorstwom rozwija się dynamicznie. Przystępnych jest coraz więcej pozycji poświęconych tej tematyce, równocześnie polskich, jak i tłumaczeń z języków obcych. Odczuwany jest jednak brak pozycji, które traktowałyby przedsiębiorstwo jako zjawisko.
Ideą niniejszego opracowania jest deskryptywna prezentacja zjawiska organizacyjno-ekonomicznego, jakim jest przedsiębiorstwo, od strony jego związków z otoczeniem. Zaakcentowano zatem, wiążące przedsiębiorstwo z otoczeniem, uogólnione strumienie dóbr i usług, pracy żywej oraz pieniądza wraz z analizą najważniejszych decyzji stwarzających te strumienie, unikając przy tym świadomie ujęć oceniających i postulatywnych. Oznacza to, że Czytelnik w zasadzie nie spotka w tej pozycji określeń rodzaju: "należy" czy "powinno się".
Całość materiału zawarto w pięciu częściach.
W pierwszej zaprezentowano cele i sposoby organizowania przedsiębiorstwa. Omówiono mianowicie strategie przedsiębiorstw, rozwiązania strukturalne i ich uwarunkowania, a także formy prawne.
Część drugą poświęcono relacjom z odbiorcami, dostawcami i pracownikami. Dotyczą one zagadnień marketingu i zbytu, zaopatrzenia materiałowego, jak w dodatku problematyki pracy i wynagradzania.
Kolejna, trzecia część traktuje o związkach przedsiębiorstwa z bankami oraz budżetem państwa.
Treścią czwartej, części jest problematyka zbierania, przetwarzania, wyszukiwania
i przekazywania informacji w przedsiębiorstwie. Rozpatrywane są w szczególności sposoby przetwarzania , a także systemy wspomagające podejmowanie decyzji.
W podsumowaniu dokonano próby zsyntetyzowania wcześniejszych spostrzeżeń.
Oddawane do dłoni Czytelnika opracowanie może, w myśl przyjętych poprzez autorów założeń, skłonić Go do przemyśleń nad przedsiębiorstwem. Może także zachęcić do dyskusji nad pewnymi kontrowersyjnymi ujęciami. Jeżeli tak się rzeczywiście stanie, to zamierzony przez autorów cel zostanie osiągnięty.

Spis treści:

Przedmowa

CZĘŚĆ PIERWSZA

Mieczysław Moszkowicz, Model strategii przedsiębiorstwa
Marian Hopej, Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
Aldona Małgorzata Dereń, Formy prawne przedsiębiorstwa

CZĘŚĆ DRUGA

Andrzej Lipowicz, Milleniusz W. Nowak, Marketing w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Lesław Martan, Zaopatrzenie materiałowe i rzeczowe przedsięwzięcia inwestycyjne
Lesław Martan, Praca i wynagradzanie

CZĘŚĆ TRZECIA
Helena Wasilewska, Powiązania z bankami i z budżetem

CZĘŚĆ CZWARTA
Zbigniew J. Klonowski, System informacyjny zarządzania przedsiębiorstwem

PODSUMOWANIE

Lesław Martan, ?Genotyp" przedsiębiorstwa

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.