Menu

Wiedza i jej transfer z perspektywy współczesnej ekonomii

Cechy produktu

  • ISBN 9788378657590 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 

Opis

Niniejsza książka nie jest wyłącznie rozprawą o ekonomicznych aspektach procesów dyfuzji wiedzy oraz wspierania edukacji jako składowych działań prorozwojowych. Bazując na założeniach, że w praktyce ludzie wymykają się sztywnym ramom racjonalnie zdefiniowanych mechanizmów i poprzez to podejmują w swoim życiu, także na ścieżce kształcenia, szereg niepożądanych decyzji, próbuje wyjaśnić, jak w prosty i zarazem produktywny sposób tak pokierować procesami transferu wiedzy, aby relatywnie tanio pousuwać niekorzystny wpływ ludzkich ułomności.

Jakoklasyczne podejścia do tych zagadnień wydają się nie nadążać za dynamicznie zmieniającym się teatrem zmagań decydentów, z pomocą przychodzą metody i narzędzia składające się na wciąż rozwijane instrumentarium ekonomii behawioralnej.

Zaproponowane w książce podejście, konsolidujące w spójny konstrukt kilka pozornie rozłącznych kwestii, takich jak: filozoficzno-psychologiczne podstawy wiedzy i poznania, ekonomiczne uwarunkowania transferu wiedzy, części teorii uczenia się, a także sposoby rozwijania edukacji, w tym ekonomicznej, w zestawieniu ze zdobyczami ekonomii behawioralnej (tymi o ugruntowanej pozycji, jak framing czy priming, i relatywnie nowymi, określanymi jako impulsy - nudges), pozwoliło tę lukę do pewnego stopnia zapełnić.

na skutek czego coraz więcej wiemy, jak w sposób relatywnie tani i przystępny prowadzić sprawne interwencje w szerokim spektrum polityki edukacyjnej, a także w konkretnych dziedzinach kształcenia - dodatkowo ekonomicznego.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.