"W sumie więc można uznać, iż los tygodników opinii uzależniony jest od umiejętności szybkiego i wprawnego odczytywania sygnałów płynących z systemu medialnego i systemu społeczno-politycznego. Ich ekonomiczna kondycja wyprzedzająco zawiadamia o koniunkturze rynku medialnego,prawidłowe jej zdiagnozowanie zakłócane jest poprzez normatywne lub ekonomiczne oddziaływanie władz państwowych na rynek medialny.
Treściowa zawartość tygodników opinii oznajmia zjawiska społeczne. Toczące się na ich łamach kampanie publicystyczne w głównej mierze wynikają z realnych problemów społecznych. Zatrudnieni w nich dziennikarze stanowią elitę swojego zawodu.
mają także pokaźny wpływ na użyteczne uczenie dziennikarstwa. Stanowią wzór, do którego dążą, albo z którym porównują się adepci tego zawodu. Redakcje tygodników opinii zaczęły dywersyfikować swój artykuł.
Jego papierowa wersja z biegiem czasu traci na znaczeniu zastępowana przeróżnymi cenowo pakietami dostępu do baz danych (artykułów, analiz, itp.) tworzonych przez poszczególne redakcje." z zakończenia "Książka wyszła spod pióra najwybitniejszego badacza współczesnego polskiego systemu mediów profesora Tomasza Mielczarka.
Jej czytelnik otrzyma pracę o ogromnej zawartości faktograficznej i skłaniającą do głębokich refleksji nad współczesnymi mechanizmami komunikacji masowej. Wywoła duże zainteresowanie wśród studentów dziennikarstwa, politologii i kulturoznawstwa.
bez dwóch zdań sięgną po nią uczestnicy życia politycznego i kulturalnego, znajdując w niej impuls do głębokich przemyśleń." prof. Zw. Dr hab. Wiktor Pepliński "Praca jest szczególnie atrakcyjna, wartościowa i potrzebna czytelnikom, zarówno medioznawcom jak i pokoleniom studentów dziennikarstwa i kierunków pokrewnych.
Wielką zaletą jest warstwa faktograficzna, jak i adekwatne i wyważone podsumowania ewolucji linii redakcyjnej poszczególnych tytułów i wieloletnich trendów." dr hab. Ryszard Filas Powyższy opis pochodzi od wydawcy.