Menu

Dobra strategia, zła strategia

Cechy produktu

  • ISBN 9788377463871 
  • Autor Richard P. Rumelt 
  • Wydawnictwo MT Biznes 

Opis

"Autor rozprawia się ze wszystkimi niejasnymi opisami i pogmatwanymi sposobami myślenia leżącymi u podstaw zbyt wielu strategii, proponując w zamian prostą metodę opracowania i wdrożenia skutecznej i nastawionej na działanie strategii, która spełni oczekiwania w dzisiejszym świecie. Dobra strategia - zła strategia to potężna i spójna reakcja na przeszkody, które stoją na drodze postępu - a także sposób ich pokonania. Polega ona na używaniu i zaimplementowaniu władzy tam, gdzie może ona przynieść największy skutek. Dotyczy to tak rozmaitych wyzwań, jak: - wysłanie człowieka na Księżyc, - prowadzenie wojny, - wypuszczenie na rynek nowego produktu, - reagowanie na zmieniającą się sytuację rynkową, - otwarcie szkoły społecznej, - zainicjowanie programu rządowego. Bez względu na skalę przedsięwzięcia, poprawnie opracowana strategia jest podstawą sukcesu. Dziewięć źródeł władzy według Rumelta - począwszy od zastosowania wpływów w celu produktywnej koncentracji na wzroście - to bezprecedensowe, a jednocześnie nad wyraz pragmatyczne narzędzia, które można zastosować w pracy już od najbliższego poniedziałkowego poranka. Zaskakuje fakt, że dobra strategia jest niejednokrotnie rzeczą absolutnie nieoczekiwaną, gdyż większość organizacji po prostu jej nie ma. Utrzymując taki stan rzeczy, powodują one, że co roku omija je mnóstwo szans na rozwój i rozszerzenie zysków. Rumelt uważa, iż centralnym punktem dobrej strategii jest wgląd - w prawdziwą naturę sytuacji, w ukrytą w niej potęgę i w adekwatnyą reakcję. Demonstruje też, w jaki sposób tę sztukę przenikliwego wglądu można doskonalić i kształtować. Dobra strategia - zła strategia wykorzystuje fascynujące przykłady z pola biznesu, organizacji non-profit i wojskowości, ożywiając w ten sposób oryginalne i pragmatyczne idee. Autor prezentuje dobre i złe elementy strategii, począwszy od lokalnego targu, okręgu szkół publicznych LAUSD (Los Angeles Unified School District), filantropijnej organizacji Getty Trust, poprzez takie spore firmy jak Apple, General Motors, Wal-Mart, Nvidia, Silicon Graphics, Cisco Systems, PACCAR, Global, na wojnach w Iraku i w Afganistanie i kryzysie finansowym z lat 2007-2008 skończywszy. O AUTORZE RICHARD P. RUMELT to jedna z najistotniej wpływowych postaci zajmujących się strategią i zarządzaniem. "The Economist" przedstawił go jako jedną z dwudziestu pięciu żyjących osób o największym wkładzie w myśl zarządzania i praktykę korporacji. "McKinsey Quarterly" opisał go jako "stratega strategii" i "obszerny umysł na polu strategii". Całą swoją karierę poświęcił rozwijaniu wiedzy na temat strategii, rozpoczynając systematyczne badania tego obszaru i dowodząc, iż najlepiej radzą sobie firmy koncentrujące się na swych znaczących umiejętnościach, a ponadprzeciętna produktywność nie jest kwestią znalezienia się w optymalnej branży, lecz wynika z jednostkowej perfekcji przedsiębiorstwa. Richarda Rumelta uważa się za jednego z prekursorów spojrzenia na strategię opartego na zasobach - perspektywy, która zrywa z liberalną tradycją "siły rynku" i tłumaczy sprawność przez pryzmat specyficznych i wyspecjalizowanych zasobów. Richard Rumelt uzyskał tytuł doktora w Harvard Business School, jest związany z UCLA Anderson School of Management i pracuje w roli konsultanta dla licznych organizacji o charakterze edukacyjnym i non-profit, niewielkich firm, np. Samuel Goldwyn Company, czy także takich gigantów jak Shell International. OPINIE Każda dyscyplina ma swych mistrzów. W zarządzaniu strategicznym takim guru od lat jest R. Rumelt. A "Dobra strategia - zła strategia" jest wspaniałą menedżerską książką, która w dostępny sposób, wykorzystując znakomicie dopasowane przykłady, prezentuje, czym jest strategia, dlaczego każda firma powinna ją zbudować i jak to zrobić. Prof. Krzysztof Oblój University of Warsaw & Kozminski University Bogato zilustrowana przykładami i przekonująca argumentami (...) książka dla każdego lidera, który musi myśleć i działać strategicznie. Michael Useem, profesor zarządzania w The Wharton School, University of Pennsylvania, autor książki The Leadership Moment perfekcyjna książka (...) krok milowy zarówno pod względem teorii, jak i praktyki strategii (...) Żywe przykłady zaczerpnięte ze współczesnego świata biznesu i historii jasno pokazują, w jaki sposób rozpoznać to, co korzystne, a odrzucić to, co złe, i sprawić, żeby dobra strategia stała się siłą życiową twojej organizacji. John Stopford, prezes TLP International i emerytowany profesor London Business School Rumelt pisze z prawdziwą werwą i wigorem, odważnie wskazując wszystkie "grzechy" strategii, takie jak bicie piany, cele z sufitu i niestawianie czoła problemowi. James Roche, były sekretarz amerykańskich sił powietrznych i prezes marki Electronic Sensors & Systems, Northrop Grumman To pierwsza poświęcona strategii książka, której po przeczytaniu nie chciałem od razu odłożyć na półkę. John Kay, London Business School Na podstawie licznych przykładów Rumelt wskazuje najważniejsze różnice między znakomitymi i kiepskimi strategiami - proponując przy tym cenne rady, które pozwalają zbudować strategię godną tego określenia. Gary Hamel, współautor książki Competing for the Future"

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.