Menu

Konsumenci seniorzy wobec innowacji produktowych

Cechy produktu

  • ISBN 9788366199859 
  • Autor Tomasz Olejniczak 
  • Wydawnictwo Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu 
  • Ilość stron 266 
  • Rok wydania 2020 

Opis

Starzenie się ludności postępuje, a skutki wywołane tym procesem stają się coraz bardziej dostrzegalne. Wraz z procesem starzenia się człowieka zachodzą w jego organizmie ogólne zmiany o charakterze fizycznym, fizjologicznym i psychicznym, modyfikując zachowania rynkowe.

W sferze ekonomicznej rozszerzająca się liczba seniorów wpływa na strukturę produkcji, podziału, podmiany i konsumpcji środków zaspokajających potrzeby ludzkie. Zachowania konsumentów seniorów w ostatnich latach stały się przedmiotem badań wielu dziedzin nauki; kwerenda bibliograficzna wykazała jednak, iż obszar nowoczesności zachowań ludzi starszych nie cieszył się zainteresowaniem badaczy.

Zapewne wynika to z niejednokrotnie prezentowanego w mediach stereotypu ludzi starszych jako niedostosowanych do zmian otoczenia, zamkniętych na nowości rynkowe.Jako główny cel monografii przyjęto określenie determinant zakupu i akceptacji poprzez konsumentów seniorów innowacji produktowych wybranych kategorii dóbr materialnych FMCG (fast-moving consumer goods).

Przeprowadzono trzyetapową sekwencję badań wśród osób po 60. Roku życia na terenie Wielkopolski, wykorzystując metodę wywiadu osobistego. Rezultatem analiz jest określenie modelu postaw seniorów wobec innowacji i zbudowanie modelu zakupu i akceptacji przez seniorów innowacji produktowych na rynku FMCG.

dodatkowo zaproponowano segmentację konsumentów seniorów według kryterium zdefiniowanej innowacyjności konsumenckiej, która pozwoliła na wyodrębnienie pięciu typów: niechętnych konserwatywnych, zorientowanych tradycjonalistów, aspirujących wycofanych, nieświadomych funkcjonalnych, a także racjonalnych innowatorów.

zgromadzony materiał teoretyczno-empiryczny może znaleźć zastosowanie w procesie zarządzania portfelem produktów równocześnie na etapie inicjowania i wprowadzania innowacji produktowych na rynek, jak i na etapie modyfikacji produktów już istniejących w celu uzyskania akceptacji konsumentów seniorów.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.