Menu

Lobbing jako proces komunikacji - Antoni Benedikt

Cechy produktu

  • ISBN 9788363758691 
  • Autor Antoni Benedikt 
  • Wydawnictwo Astrum 
  • Ilość stron 134 
  • Rok wydania 2014 

Opis

"Lobbing jako cykl komunikacji" - książka autorstwa Antoniego Benedikta - porusza bardzo ważki temat planowanych korzyści określonych grup interesu wpływających na cykl podejmowania decyzji przez decydentów, zwykle polityków. W Polsce pojęcie lobbingu jest stosunkowo nowe, słabo znane i potocznie postrzegane raczej negatywnie. Pomiędzy innymi i z tych powodów lobbing nie doczekał się dotychczas specjalnego opracowania na gruncie języka polskiego, a pozycja ta właśnie tę lukę wypełnia. We współczesnym świecie w niemal każdym systemie politycznym można zaobserwować samoistne organizowanie się grup interesu w celu wpływania na proces podejmowania decyzji i osiąganie zaplanowanych korzyści w wyniku realizacji tego wpływu. W miarę jak ludzie stają się coraz bardziej wykształceni, a wiedza i informacja są powszechnie dostępne, liczba osób dostrzegających, że na scenie narodowej, a niejednokrotnie ponadnarodowej, zapadają decyzje posiadające doniosły wpływ na ich codzienne życie, niezmiernie wzrasta. To sprawia, że chcąc posiadać wpływ na treść podejmowanych decyzji, pojedynczo czy też w grupie, rozpoczynają określone działania. Komunikują się ze sobą, a sposoby komunikowania się w w działaniach lobbingowych są przedmiotem badań ich klarowności, uczciwości. Każdy, kto interesuje się polityką, jest politykiem czy ma zamiar studiować politologię, książkę tę powinien posiadać na swojej półce. Po to między innymi, aby w przyszłych działaniach lobbingowych nie być posądzonym o zwykłe łapówkarstwo.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.