Autorka przygotowała 160 pomysłów na nauczanie matematyki w klasach I-III. Przedstawione propozycje posiadają na celu uczynienie matematyki w oczach uczniów interesującojszą niż jest w istocie dla niektórych osób. Pomysły ułożone są od najłatwiejszych do stopniowo coraz trudniejszych. Są one opracowane w taki sposób,w sytuacji niedużych modyfikacji te najłatwiejsze nadają się do wykorzystania także w klasach starszych. Większość z nich została sprawdzona podczas pracy z dziećmi.
Dają one szansę nadrobienia minimalnych zaległości, stwarzają możliwość współpracy zdolniejszych dzieci ze słabszymi. Uczą logicznego myślenia, rozumienia, precyzyjności i samodzielności, wdrażają do rzetelnej i uczciwej nauki, własnej pracy oraz współdziałania w zespole. Wyrabiają umiejętność koncentracji, wytrwałości w pokonywaniu trudności i przeszkód i precyzyjności.
Stanowią świetną pomoc dydaktyczną równocześnie dla nauczycieli jak i rodziców.