Celem prezentowanej publikacji jest wykształcenie w czytelniku umiejętności podejmowania trafnych decyzji w procesie funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz uświadomienie istnienia współzależności między stosownie skonstruowanymi elementami strategii marketingowej a sukcesem producenta.
Niewątpliwą zaletą książki jest funkcjonalny charakter zawartych w niej informacji. Dzięki stworzeniu modelowych sytuacji, które symulują realne rynkowe wyzwania, z którymi zmagają się marki na całym świecie, można ćwiczyć umiejętność poprawnych reakcji, a także badać przeróżne scenariusze wydarzeń.
Opracowanie zostało podzielone na dwie części. Pierwsza z nich przedstawia studia przypadków firm polskich i zagranicznych, dostarczając danych o sposobie zorganizowania wnętrz przedsiębiorstw (zasobach, strukturze organizacyjnej itp.), branży, w jakiej funkcjonują (klientach, dostawcach, konkurentach itp.) i mechanizmach interakcji zachodzących pomiędzy nimi.
Natomiast część druga prezentowanej publikacji składa się z zadań i warsztatów, które stanowią perfekcyjną okazję do pracy grupowej, trenowania niekonwencjonalnych metod rozwiązywania problemów oraz niełatwej sztuki publicznego przemawiania i prezentacji.