Menu

Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego - Aframe i HTML 5 - Krzysztof Wołk (MOBI)

Cechy produktu

  • ISBN 9788381192958 
  • Autor Krzysztof Wołk 
  • Wydawnictwo Psychoskok 
  • Ilość stron 208 
  • Rok wydania 2018 

Opis

Do rzeczywistości wirtualnej jedni mają bliżej, inni dalej, tak jak do Twin Peaks. Ale nie o to chodzi, czy agent Dale Cooper miał bliżej aniżeli agenci Dana Scully i Fox Mulder. Wszyscy oni byli bowiem i pozostali elementami tej rzeczywistości – bohaterami filmów i seriali telewizyjnych (najróżniejszych).

Rzeczywistość wirtualna, która była czymś „zewnętrznym”, do oglądania, zmienia się może jeszcze nie całkiem w coś „wewnętrznego”, ale na tyle atrakcyjnego, iż można wypróbować ją już samemu. Dosłownie. Zresztą nie tylko wypróbować – dzięki urządzeniom i aplikacjom VR –na dodatek samemu kreować.

Rzeczywistość wirtualna dla każdego Krzysztofa Wołka jest podręcznikiem dającym podstawy samodzielnego kreowania elementów VR z wykorzystaniem platformy A-Frame. Stanowi niejako dopełnienie innego podręcznika tego autora, pt. Innowacyjne strony WWW, który można potraktować jako wprowadzenie do świata wirtualnej rzeczywistości, tym bardziej że elementem wspólnym obu pozycji jest część poświęcona projektowaniu stron internetowych.

Czytelnik dowie się w sposób bardzo przystępny, oparty na niebanalnych przykładach prosto z życia, jak zaprogramować swoją stronę internetową, korzystając z najnowszych technice – HTML 5, CSS 3 – i aplikacji Adobe Dreamwever, a choćby dowolnego edytora tekstu, np. Notepad++.

Dzięki informacjom zawartym w książce każda osoba będzie mogła stworzyć responsywne strony internetowe z rezultatem paralaksy. Nauczy się także modyfikować strony stworzone w generatorach. Co więcej, dowie się także, jak z przy użyciu wspomnianego HTML 5 i zestawu bibliotek A-Frame w prosty sposób stworzyć aplikacje działające w wirtualnej rzeczywistości. Będą one bezproblemowo współpracowały z mistrzowskimi zestawami VR, takimi jak Oculus i HTC Vive i aplikacjami na telefony komórkowe, takimi jak Google Cardboard.

Jak w każdej sytuacji czytelnicy posiadają do wyboru przynajmniej dwa wyjścia: albo czekać na to, co się stanie, i ewentualnie to obserwować, albo brać w tym udział, wytwarzać. Nie przesądzając o tym, które rozwiązanie jest lepsze, Rzeczywistość wirtualna… Krzysztofa Wołka może zainteresować entuzjastów jednego i drugiego.


bezpłatny fragment:

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.