Menu

Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL - Karol Sobiesiak, Piotr Sydow

Cechy produktu

  • ISBN 9788301183974 
  • Autor Piotr Sydow, Karol Sobiesiak 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 286 
  • Rok wydania 2015 

Opis

"Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak w głównej mierze z powodu intensywnie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie,na dodatek z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych poprzez te układy. Shadery (programy realizowane poprzez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Obecnie w OpenGL 4.5 przystępnych jest ich sześć, co jest szerokim wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one używane przede wszystkim do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, lecz także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona koniecznik dla każdego kto zamierza błyskawicznie odnaleźć się w progresywnej grafice trójwymiarowej.

Dowiesz się:

· Czym są shadery

· Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej

· Jak programować potok renderujący

· Na czym polega i jak działa teselacja

· Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. Compute shader)

Powinieneś znać:

· API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym

· Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej"


darmowy fragment:

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.