Publikacja podejmuje pionierski obszar tematyczny, dotyczący związków sztuki i biznesu z perspektywy ekspertów reprezentujących zróżnicowane dziedziny wiedzy. Przedstawia duże spojrzenie na to, co sztuka może oferować dla praktyki zarządzania, przewagi konkurencyjnej, czy w ogóle rozwoju producenta.
Jej celem jest ukazanie sztuki nie tylko jako inspiracji dla biznesu,wyróznionie narzędzi, które pozwolą zastosować jej potencjał w rozwiązywaniu określonych problemów. Książka skierowana jest do słuchaczy studiów podyplomowych, badaczy zajmujących się problematyką związków sztuki i biznesu, kadry kierowniczej, specjalistów HR.
„Racją istnienia sztuki jest nie tylko odziaływanie na sferę mentalną i emocjonalną człowieka, ale ich związek z realną rzeczywistością. Proponując niekonwencjonalne środki wyrazu, stymulując zmianę sposobu postrzegania rzeczywistości i oferując unikatowe instrumentarium cyklu twórczego – sztuka może stanowić nie tylko źródło inspiracji, lecz także realną przestrzeń kreowania nowych pomysłów i rozwiązywania problemów.” - napisała we wprowadzeniu redaktor naukowa książki, Agnieszka Wojtczuk-Turek.
I to właśnie ukazaniu niezliczonych możliwości korzystania z kreatywności służą różne studia przypadków przedstawione w poszczególnych rozdziałach książki (…). Przykłady są nie tylko zróżnicowane,na dodatek ich świeżość spojrzenia czy interpretacji jest odmienna.
W książce omówione są zagadnienia takie jak: partnerstwo kreatywne, CSR, wpływ designu na budzenie emocji klientów - Experience Economy,, a także inne, niewiele do tej pory mało eksplorowane, zagadnienia. Publikacją powinni zainteresować się badacze zajmujący się teorią i praktyką zarządzania w kulturze, ekonomiką kultury, ekonomią doznań i badaniami z zakresu przywództwa.
Książka będzie na dodatek pożądaną literaturą uzupełniającą dla studentów wszelkich poziomów, wraz z doktorantami, zgłębiającymi ekonomiczne i zarządcze konteksty kultury. Prof. Zw. Dr hab. Dorota Ilczuk