Menu

Trening twórczości

Cechy produktu

  • ISBN 9788366420038 
  • Wydawnictwo Smak Słowa 
  • Ilość stron 242 

Opis

Czy twórczości można się nauczyć?

Czy można ją trenować i rozwijać, jak trenuje i rozwija się mięśnie?

Czy warto być twórczym?

„Trening twórczości” to podręcznik sprawdzonych metod, ćwiczeń i sposobów oddziaływania, które rozwijają twórcze myślenie i działanie, a przy okazji są wspaniałą zabawą. Zostały opracowane bardzo dokładnie poprzez grono dociekliwych naukowców i praktyków. Książka przedstawia dużo praktycznych zadań i analizuje ich wpływ na rozwój twórczości.

Jest to wyśmienity przewodnik dla psychologów, trenerów, rodziców, szefów i wszystkich, którzy chcieliby pobudzać kreatywność w swym otoczeniu. Dziesiątki ćwiczeń, pakiet problemów dyżurnych do pracy na sesjach kreatywnych i ćwiczenia na rozgrzewkę.

Zawarte w książce ćwiczenia oprócz twórczości rozwijają też sprawnie komunikację i sprzyjają budowaniu relacji międzyludzkich.

lecz głównym adresatem tej książki są osoby organizujące treningi w ścisłym sensie, zwłaszcza treningi grupowe, istnieje możliwość jej użycia w sytuacjach mniej charakterystycznych, na przykład w szkole. Przypuśćmy, iż nauczyciel biologii uczy o tym, w jaki sposób wirus atakuje komórkę: wprowadza on do wnętrza komórki swój materiał genetyczny, który replikując się, zakłóca metabolizm komórki-nosiciela aż do jej zniszczenia. Postępuje więc tak, jak oddział dywersantów na tyłach nieprzyjacielskiej armii. Być może analogia mogłaby być bardziej stosowna, chodzi jednak o to, by w ogóle nauczać w konwencji analogii i metafory. Takie nauczanie bliższe jest myśleniu twórczemu, a przecież „uczymy się najlepiej wtedy, gdy robimy wynalazki” (Piaget). Inaczej mówiąc, zastosowanie analogii, metafory lub innego narzędzia twórczości powoduje, iż uczeń zdobywa wiedzę w sposób bardziej trwały i bardziej ciekawy, niżeli dzieje się to w wypadku klasycznych zabiegów metodycznych.

Fragment „Wstępu”

Edward Nęcka - profesor psychologii w Uniwersytecie Jagiellońskim. Współpracuje na dodatek z Uniwersytetem SWPS. Specjalizuje się w problematyce z pogranicza psychologii poznawczej i psychologii różnic indywidualnych. Prowadzi badania na temat poznawczego podłoża cech osobniczych, takich jak kreatywność, inteligencja i samokontrola. Oprócz licznych artykułów zawierających opis wyników badań, opublikował osiem książek – podręczników i monografii. Jest współautorem (z J. Orzechowskim i B. Szymurą) podręcznika pt. „Psychologia poznawcza” oraz autorem książki „Trening poznawczy”. Od roku 2001 jest członkiem Polskiej Akademii Nauk.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.