Menu

Wyzwania współczesnej edukacji przedszkolnej - Marta Kotarba-Kańczugowska

Cechy produktu

  • ISBN 9788362828579 
  • Wydawnictwo Akademia Pedagogiki Specjalnej 
  • Ilość stron 173 
  • Rok wydania 2012 

Opis

Współcześnie dyskurs na temat edukacji minimalnego dziecka przybiera na sile. Rozwój cywilizacji, członkowstwo Polski w Unii Europejskiej, zmiany w funkcjonowaniu rodziny, reformy oświatowe, nowe wytyczne programowe, mediatyzacja procesu kształcenia - to wszystko problematyzuje wczesną edukację i opiekę nad dzieckiem nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Próby sprostania pojawiającym się trudnościom bywają nieefektywne. Istnieje więc potrzeba poszukiwania rozwiązań, które kreowałyby świeże konteksty dla wychowania przedszkolnego. (...) Publikacja adresowana jest równocześnie do studentów, jak i nauczycieli wychowania przedszkolnego, do pracowników nauki i decydentów oświatowych. Skategoryzowane w książce teksty dotyczą obszarów tematycznych, które potrzebują obudowy teoretycznej oraz eksploracji empirycznej. Poruszana problematyka oscyluje na styku teorii i praktyki oświatowej. Wielokrotnie - w trakcie dyskusji na temat doboru artykułów do tomu - powracała konkluzja, że pedagogika (a w szczególności pedagogika przedszkolna czy wczesnoszkolna) powinna realizować zadania badawcze, uwzględniając poprawę jakości edukacji w Polsce. Posiadając świadomość, iż podjęty głos w dyskusji stanowi zaledwie nieznaczny wkład do toczącej się debaty na temat kształtu wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem w Polsce, chciano wskazać kierunek, w którym zmiany edukacyjne powinny się toczyć. Ze Wstępu Opieka i wychowanie niewiele znaczącego dziecka w kontekście zmian cywilizacyjnych, społecznych, demograficznych, technologicznych, integracyjnych, jakie zachodzą w krajach Europy Wschodniej w XXI wieku, stanowi znaczne wyzwanie dla polityki każdego państwa. Książka pod redakcją Marty Kotarba-Kańczugowskiej jest odpowiedzią na to wyzwanie, namysłem nad kondycją wychowania przedszkolnego w Polsce, próbą wyróznionia przestrzeni ważnych i wymagających dalszej penetracji, stąd także wynika jej aktualność i znaczenie. Tytuł optymalnie odzwierciedla podejmowaną przez autorów problematykę, która dotyka wyraźnych, a niejednokrotnie zaniedbanych obszarów wychowania przedszkolnego. Z recenzji prof. Ewy M. Kuleszy Przedstawiona monografia powinna być udostępniona szerszej grupie czytelników, iż wśród zainteresowanych mogą być zarówno studenci, nauczyciele, ale także osoby związane z projektowaniem programów i działań edukacyjnych kierowanych do młodszych dzieci. Z recenzji prof. Wandy Hajnicz

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.