Menu

Polskie Linie Oceaniczne 1951-2012. Zarys działalności 1951-2012 (TOM 50) (opr. twarda)

Cechy produktu

  • ISBN 9788362022366 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Jerzy Drzemczewski 
  • Wydawnictwo Pomorska Oficyna 
  • Ilość stron 344 
  • Rok wydania 2012 

Opis

Autor tej bogato ilustrowanej książki na 360 stronach formatu 230x300 mm, przypomina historię tego poprzez kilkadziesiąt lat największego polskiego armatora i jednego z największych w Europie, dysponującego w najkorzystniejszym okresie swojego rozwoju, czyli w 1976 r. Flotyllą 185 statków o nośności ponad miliona ton zatrudniającego ok. 13 tys. Pracowników.

Ta ogromna flota obsługiwała w latach 70. I 80. 33 linie regularne łączące porty polskie z ok. 500 portami leżącymi na wszelkich kontynentach świata.

Polskie Linie Oceaniczne poprzez dużo lat były jedną z najszczególniej rozpoznawalnych marek polskiej gospodarki w świecie, zwłaszcza w Azji, Afryce, Australii, Oceanii i Ameryce Południowej.

Działalność gospodarcza prowadzona przez PLO dawała pracę dziesiątkom innych firm obrotu portowo-morskiego, nie tylko w Polsce,także w wielu innych krajach, zwłaszcza europejskich.

Najwięcej miejsca w książce zajmują nad wyraz złożone, wielowątkowe zagadnienia i problemy ostatniego 20-lecia.

Częściową odpowiedź na pytanie jaka jest to tematyka daje prezentowany poniżej spis treści czterech ostatnich rozdziałów tej monografii

VI. Pierwsze lata po transformacji ustrojowej
- Plan Balcerowicza i jego skutki
- Uprowadzenie "Krzywoustego"
- PLO holdingiem?
- Rezygnacja dyr. Kazimierza Misiejuka
- Nowy dyrektor naczelny
- Nowa polityka żeglugowa
- Własne spółki za granicą
- Rok 1991 – bez euforii
- Polski rząd – obojętny
- Dwuwładza
- Zmiana goni zmianę
- Minister i dyrektor o sytuacji w PLO
- Nowy armator – Euroafrica
- Minorowy przełom roku
- Bariery dla produktywnego działania
- Rujnujące raty
- Dwie kolejne spółki Grupy PLO
- Próby aktywizacji linii południowoamerykańskich
- Syzyfowa walka z kryzysem
- Być albo nie być linii północnoamerykańskiej
- Sprzedaż najcenniejszych klejnotów
- Tragedia, która poraziła Polskę

VII. Zarząd komisaryczny w PLO
- Powołanie zarządu komisarycznego.169
- Powstanie spółek: POL-Levant i POL-America
- Porozumienie PLO z ACL i MSC
- PLO czekają na koło ratunkowe
- EURO-EAST Lines Luxemburg
- Związki zawodowe protestują
- System kontraktowy i zwolnienia grupowe
- Przyśpieszenie cyklu restrukturyzacji PLO
- Skutki przyspieszonej edukacji decydentów?
- Zmiana głównego sternika PLO
- Racjonalizacja głównych serwisów
- Minister powołuje radę nadzorczą
- Sprzedaż posiadajątku lądowego
- Konsolidacja Grupy PLO
- Trzeci komisarz PLO
- Podobno było widać światło w tunelu
- Kierunek Antarktyda
- Zmiany na szlaku dalekowschodnim
- Gdynia Travel Center
- POL-Atlantic - kolejna próba ratowania linii północnoamerykańskiej
- PLO bez deficytu
- Przed PLO siedem lat tłustych?
- Kryzys azjatycki zniweczył rozwój holdingu
- Kontrakt z VROON - szansa na odzyskanie rynku azjatyckiego?
- Dom Marynarza w wersji luks
- Upadłość spółek: POL-Atlantic i POLCONTAINER
- Rezygnacja M. Hapki z funkcji zarządcy komisarycznego

VIII. Przełom XX i XXI w.
- Nowi sternicy PLO
- Upadła gwiazda oceanów
- Dramatyczna sytuacja polskiej żeglugi
- Okoliczności upadłości albo likwidacji najcenniejszych zagranicznych spółek PLO
- Bilans dekady
- Fatalny początek XXI wieku
- Bankructwo POL-America S.A. I jego przyczyny
- Areszty statków grupy PLO
- Upadłość spółki POL-Asia Linie Żeglugowe

IX. Walka o przetrwanie
- Związkowcy NSZZ "S" o winnych samolikwidacji polskiej floty
- Grupa PLO pod lupą prokuratury i NIK-u
- Zwycięski bój o samodzielność Euroafriki
- Bliska współpraca ze Stocznią Gdynia szansą dla PLO?
- POL-Euro – nowy armator Grupy PLO
- Jak Stocznia Gdynia pozostała właścicielem POL-Supply?
- Personalne roszady
- Ambitne świeże cele PLO
- Cała naprzód POL-Levantu
- Zmiana strategii PLO
- Okres stabilizacji PLO S.A
- Lata koniunktury i kryzysu
- Zmiana wachty w PLO i POL-Levancie

Kalendarium najważniejszych wydarzeń bezpośrednio i pośrednio związanych z historią PLO

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.