Menu

Zestaw filtrów Traveller Cokin P (H3H0-28)

Cechy produktu

  • Producent Cokin 

Opis

pakiet filtrów H3H0-28 Treveller Cokin P mieści:

- filtr pełny szary ND8 - P154
- filtr połówkowy szary ND4 - P121M
- filtr polaryzacyjny kołowy - P164
- uchwyt typowy Cokin P
- usztywniany futerał (etui) - P3068

numer katalogowy: H3H0-28

Aby zamocować uchwyt na obiektyw niezbędny jest nakręcany adapter Cokin P o średnicy obiektywu dostępny oddzielnie.

Filtry w zestawie

P154 - Filtr pełny szary ND8 przyciemnia o 3 poziomy przysłony. Umożliwia wydłużenie ekspozycji
P121M - Filtr połówkowy szary z przejściem gradacyjnym medium, przyciemnia o 2 poziomy przysłony. Doskonały do fotografii nadmorskiej i górskiej.
P164 - Filtr polaryzacyjny kołowy bezbarwny, usuwa odblaski z powierzchni niemetalicznych oraz poprawia kontrast.

Uchwyt standardowy Cokin P

umożliwia zamocowanie trzech filtrów. Jest szybki w konfiguracji i nieskomplikowany w użyciu, wystarczy go nasunąć na adapter, który wkręciliśmy wcześniej na gwint obiektywu. Współpracuje znakomicie z obiektywami nie wpływając na pracę autofocusa, ostrzenia manualnego, czy używania obiektywów zmiennoogniskowych. Materiały użyte do jego produkcji są odporne na obszerne zmiany temperatury, a warstwa „granitowa" uchwytu filtra jest zawsze przyjemna w dotyku, bez względu na warunki pracy.

Usztywniany futerał na filtry i akcesoria Cokin P

konieczny dodatek do przechowywania i przenoszenia filtrów. Umieszczone w nim filtry są za każdym razem pod ręką i nie są narażone na zabrudzenia czy uszkodzenia. Futerał posiada 6 przegród na filtry albo adaptery, a także przegrodę na uchwyt. Wytwarzany z wysokiej jakości materiału, usztywniany. Nadaje się na filtry Cokin P, Hitech 85 i Haida M8.

Filtr polaryzacyjny P164

Filtry polaryzacyjne istotnie poprawiają kontrast i nasycenie kolorów fotografowanych obiektów. Dzięki nim uzyskujemy niezwykle soczyste zielenie i np. Intensywne barwy kwiatów. Niektóre obiekty, które obserwowane gołym okiem wydają się matowe i blade, po zaimplementowaniu filtra polaryzacyjnego stają się żywe i oszałamiają kolorami. Niezależnie od pogody filtr polaryzacyjny eliminuje zupełnie lub w pełni refleksy światła od powierzchni niemetalicznych takich jak tafla wody czy szyby.

W słoneczny dzień, bardzo w godzinach porannych albo wieczornych, filtra polaryzacyjnego należy używać w taki sposób,między osią fotografowania a słońcem był kąt prosty, sprawi to, iż niebo będzie intensywnie przyciemnione, a chmury podkreślone. Jest to jedna z podstawowych zalet użytkowania filtrów polaryzacyjnych i zarazem typowo wykorzystywana. Stopień przyciemnienia można regulować obracając całym filtrem w uchwycie Cokin.

Filtry neutralnie szare

(znane jako filtry ND) blokują pełne widmo światła widzialnego jednocześnie pozostawiając naturalne barwy. Są stosowane do redukcji światła wpadającego przez obiektyw aparatu, dając kontrolę nad czasem naświetlania i głębią ostrości bez wywoływania zmian w kolorystyce i kontraście zdjęcia. Dzięki możliwości dłuższego czasu naświetlania filtry te pozwalają uzyskać atrakcyjne efekty rozmycia chmur na niebie, płynącej wody w wodospadzie, doskonale przygładzonej powierzchni morza czy uchwycie smugi światła przejeżdżającego pociągu. Filtry szare są także niezwykle przydatne w celu uniknięcia nadekspozycji.

Filtry połówkowe

Filtry gradacyjne (połówkowe) szare są przejrzyste na dole, w połowie przechodząc stopniowo w szary barwa, najsilniejszy u góry. Mają szarą tonację i są użytkowane do redukcji światła wpadającego poprzez obiektyw aparatu, dając kontrolę nad czasem naświetlania i głębią ostrości. Filtry połówkowe mają zastosowanie w sytuacjach, gdzie części kompozycji kadru posiadają zróżnicowane stopnie jasności, np. Różnica pomiędzy jasnym niebem a ciemną ziemią. Filtry te zrównoważenie ekspozycji obrazu i są wręcz konieczne przy próbie wykonania zdjęcia w dynamicznie zmieniających się warunkach oświetleniowych jak zachód czy wschód słońca.

Filtry gradacyjne pozwalają:
  • zrównoważyć kontrasty
  • uniknąć przepaleń
  • wyciągnąć więcej szczegółów z cieni
Jak korzystać z filtra połówkowego?

Aby określić, jaki filtr jest potrzebny do tego, by wyrównać kontrast oświetlenia, należy podzielić fotografowaną scenę przynajmniej na dwie strefy: pierwszą jasną, na którą będzie nałożony filtr, i drugą, która pozostanie neutralna. Następnie używając punktowego pomiaru światła w aparacie lub za pomocą ręcznego światłomierza zmierzyć różnicę oświetlenia. Uzyskany wynik trzeba przeliczyć na różnicę w poziomach EV i do tak otrzymanego wyniku zintegrować stosowny filtr. Przykład: Jeżeli różnica między strefą jasną a ciemną wynosi 2 EV, tostosownie naświetlić daną scenę, należy użyć filtra połówkowego ND4 (0.6).

Należy zwrócić uwagę na to, jaki jest kąt ustawienia filtra, a także gdzie przebiega granica między jasną a ciemną partią filtra. W zależności od tego jaki jest fotografowany motyw, można dobrać filtry o miękkim i ostrym gradiencie.

Przykład: Jeżeli na naszym zdjęciu pojawia się prosta linia horyzontu, np. Powierzchnia morza, to odpowiednim filtrem będzie filtr o ostrym przejściu. Jeżeli natomiast będziemy fotografować poszarpaną linię koron drzew, to adekwatny będzie filtr połówkowy z miękkim gradientem.

Pamiętajmy, że stopień domknięcia przysłony będzie miał wpływ na efekt uzyskiwany na zdjęciach. Potężne domknięcie przysłony spowoduje, iż gradient filtra połówkowego będzie wyraźniej zarysowany. Użycie pokaźnych otworów przysłony spowoduje, iż będzie on łagodniejszy. Przed finalnym wyzwoleniem migawki zalecane jest użycie funkcji podglądu głębi ostrości, by ocenić uzyskiwany efekt.

Po jakimś czasie użytkowania filtrów połówkowych użytkownik nabiera wprawy i po pewnym czasie może dobierać filtry bez pomiarów światłomierzem, co szczególnie przyśpiesza i usprawnia pracę. Warto pamiętać, że uchwyty filtrów Cokin zezwalają na montaż do trzech filtrów równocześnie. W trakcie fotografowania scen o niezwykle dużych różnicach pomiędzy strefami światła i cienia możliwość zastosowania dwóch albo trzech filtrów w tym samym czasie może okazać się nieoceniona. Pełny komfort fotografowania zapewnia komplet trzech filtrów połówkowych: ND2, ND4 i ND8.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.