Red Faction: Armageddon to czwarta część serii gier autorstwa zespołu Volition, których fabuła obraca się wokół wydarzeń związanych z planetą Mars. Ukazujena odsłona wprowadza do cyklu niemało zmian, a także ulepszeń i po raz pierwszy pozwala na walkę z rasą obcych istot. Akcja Armageddon rozpoczyna się kilkadziesiąt lat po wydarzeniach przedstawionych w Red Faction: Guerrilla. Nieodgadniona sekta pod wodzą Hale'a doprowadza do zniszczenia marsjańskiego terraformera, w rezultacie czego ludność zmuszona zostaje do zejścia głęboko pod ziemię. Właściwa zabawa inicjuje się nieco później, przedstawiając Dariusa Masona (wnuka bohatera poprzedniej odsłony procesu) badającego pewne pradawne ruiny. Główny bohater zupełnie przypadkowo przyczynia się do wybudzenia rasy zamieszkujących Marsa wrogich kreatur. Obudzeni obcy okazują się zadziorni i śmiertelnie niebezpieczni, dzięki temu w szybkim czasie opanowują kolejne kolonie, zabijając albo zamykając w kokonach ludność cywilną. Darius musi nie tylko uporać się z inwazją kosmitów, lecz także odeprzeć zarzuty, jakoby pełna odpowiedzialność za wybuch infekcji ciążyła właśnie na nim. Red Faction: Armageddon stanowi świeże podejście do tematyki kolekcji. Znana z Guerrilli swoboda poruszania została zastąpiona bardziej liniową strukturą gry, z naciskiem położonym na fabułę i filmowe podejście do jej przedstawienia. Powraca element rozpoznawczy całego procesu, czyli możliwość niszczenia terenu, co możliwe jest dzięki wyposażeniu nas w pakiet potężnych narzędzi. Najcenniejsze urządzenie w grze to Magnet Gun, czyli Karabin Magnetyczny. Zasada jego działania jest nad wyraz prosta i polega na przyciąganiu pierwszego trafionego obiektu do drugiego celu. Oznacza to, iż możemy np. Oderwać kawałek ściany i posłać w stronę atakującego nas kosmity również odwracając kolejność celów sprawić, iż obcy z impetem uderzy w sufit. Wśród innych ciekawych broni pojawiają się takie niebanalne zabawki jak działo szynowe, karabin plazmowy, czy generator czarnych dziur. Mason może na dodatek korzystać z nano-kuźni, odpychając z jej pomocą potwory lub odbudowując zniszczone konstrukcje. Z czasem nawet tak wyrafinowane gadżety okazują się niewystarczające. Wtedy do gry wkraczają egzoszkielety, duże maszyny kroczące, a choćby myśliwiec, za sterami którego możemy siać destrukcję na jeszcze obszerniejszą skalę. Firma oprócz głównej kampanii dla pojedynczego gracza przygotował także dwa inne tryby rozgrywki. W trybie o nazwie Plaga bronimy się przed kolejnymi atakami obcych w pojedynkę lub w kooperacji z innymi graczami, zaś w trybie Ruina naszym zadaniem jest nabijanie punktów przez dokonywanie jak największych zniszczeń w przydzielonym czasie. Większość akcji gry toczy się pod ziemią, jednak studio Volition zadbało, byśmy nie narzekali na brak różnorakości lokacji. Podczas przygody gracze mogą zwiedzać zarówno poziomy skute lodem, jak i te, które zalane są rozżarzoną magmą. Ludzka pomysłowość też nie znosi nudy, więc i kwatery kolonistów oraz otaczające je podziemne miasta również dostarczają wyjątkowych doznań wizualnych. Uzupełniającą atrakcją jest system destrukcji terenu nazwany Geo Mod 2, dzięki któremu czynione przez nas zniszczenia wyglądają realistycznie i przekonująco.