- Naucz się tworzyć aplikacje w środowisku Android Studio!
- Instalowanie środowiska programistycznego, czyli od czego zacząć pracę
- Efekty specjalne, czyli jak przygotować obrazy i animacje dla Twojej aplikacji
- Programowanie czas zacząć, czyli do czego potrzebna Ci Java
Tworzenie aplikacji na urządzenia mobilne jest dziś wyjątkowo intratnym biznesem. Wszyscy używamy tabletów, smartfonów, telefonów komórkowych. Typowo zainstalowany jest w nich system operacyjny Android. Jest on szczególnie uniwersalny, lecz musi uwzględniać różne cechy sprzętu, na którym działa — a to powoduje, że jest dodatkowo skomplikowany.
Jeśli chcesz nauczyć się programować telefony i tablety, zacznij naukę od przeczytania tej książki. Książka poprowadzi Cię poprzez skomplikowany proces pisania pierwszych aplikacji w nowym, oficjalnym środowisku programistycznym Android Studio. Dowiesz się, jak przygotować swoje środowisko pracy. Nauczysz się tworzyć i opisywać graficzne zasoby aplikacji, takie jak obrazy i animacje. Odkryjesz, jak zastosować kilka podstawowych składników programowania, np. Jak dodać reakcje opisane w Javie do różnych części aplikacji. Zobaczysz jak działają najważniejsze mechanizmy w programowaniu sprzętów przenośnych i stworzysz swoją pierwszą aplikację wieloekranową. Złap bakcyla programowania!
- Instalacja i konfiguracja środowiska
- Pierwsza aplikacja
- Wygląd pierwszej aplikacji
- Graficzne zasoby aplikacji
- Więcej o wyglądzie aplikacji
- Podstawy programowania
- Przygotowanie i uruchomienie animacji
- Przygotowanie interfejsu użytkownika
- Animacja poklatkowa map bitowych
- Własne komponenty graficzne
- Wątek w drugim planie
- Więcej ekranów dla aplikacji