Menu

Etyka w organizacji - Zarządzanie, kultura - Burkiewicz Lukasz, Kucharski Jaroslaw (opr. miękka)

Cechy produktu

  • ISBN 9788327712776 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Łukasz Burkiewicz|Jarosław Kucharski 
  • Wydawnictwo Wam 
  • Ilość stron 424 
  • Rok wydania 2017 

Opis

Badania nad zachowaniem człowieka w organizacji to interdyscyplinarna i obfita dziedzina nauki, która stała się przedmiotem zainteresowania licznych specjalistów w zakresie zarządzania, ekonomii, socjologii, psychologii, pedagogiki, marketingu i filozofii. Jednym z takich obszarów badawczych są dylematy etyczne, które pojawiają się w życiu każdej organizacji i niekiedy przeobrażają się w problemy etyczne, które implikują dużo negatywnych skutków. Zatem etyka w organizacji obejmuje normy zachowania osób, którymi się kierują, wykonując swoją pracę. Sytuacje, które towarzyszą codziennej pracy i funkcjonowaniu organizacji, mogą generować zróżnicowane postawy nieetyczne. Dotyczy to wszystkich typów organizacji, równocześnie publicznych, prywatnych, jak i tzw. Trzeciego sektora. Ponadto coraz pokaźniejszego znaczenia nabiera konieczność kształtowania postaw etycznych w stosunkach międzyludzkich w organizacjach, w których pracujemy. [ ]

Na łamach niniejszego tomu wyniki swych badań opublikowało 19 autorów. Usiłują oni odpowiedzieć na zadane poprzez redaktorów tomu pytania: czy warto być etycznym w ramach prowadzonej działalności, zarówno biznesowej jak i na innych płaszczyznach organizacyjnych, czy etyka w zarządzaniu wyszła z ram definicji i teorii do sfery praktyki, jakie narzędzia są używane we wdrażaniu wartości, postaw i poglądów etycznych, czy może etyka w zarządzaniu to wariant teorii, którą się zarządza i formuje na zapotrzebowania chwili? Problem jest niezwykle wielki i nie dotyczy wyłącznie i jedynie roli, a także miejsca etyki w życiu organizacji. Interdyscyplinarność tematu sprawiła, iż stał się on przedmiotem rozważań badaczy rozmaitych specjalności: etyków, filozofów, ekonomistów, kulturoznawców, psychologów, pedagogów, prawników, historyków, specjalistów od finansów, zarządzania i marketingu oraz przedstawicieli sfery ergonomicznej zarządzania, reprezentujących zarówno sektor prywatny, jak i publiczny i pozarządowy.
Fragment Wstępu

ISBN: 9788327712776
Format: 15.5x23.5cm
Głębokość (mm): 25
Grupa towarowa: Książka

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.