Są to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 6 obrazków, które dziecko ma ułożyć w optymalnej kolejności i włożyć do plastykowych kieszonek. Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako korzystną zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt – wielka ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków. Historyjki głównie uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, różne, czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych albo samodzielnie opowiadając o tym, co prezentuje dany obrazek albo co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację lub wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię. Część historyjek dodatkowo ułatwi dziecku poznanie pewnych procesów posiadających miejsce w przyrodzie (np. Jak z cebulki powstaje roślina) i nauczy zachowania w nieszablonowych sytuacjach (np. Dokarmiania ptaków zimą, pomocy osobom niepełnosprawnym). Pomoże dodatkowo poznać niektóre zawody (np. Stomatologa, rybaka) i procesy powstawania przedmiotów (np. Stołu, płyty CD).Są to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 6 obrazków, które dziecko ma ułożyć w adekwatnej kolejności i włożyć do plastykowych kieszonek. Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt – obszerna ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków. Historyjki zwykle uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. By ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi zobaczyć szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, różnorodne, czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych albo samodzielnie opowiadając o tym, co przedstawia dany obrazek albo co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację albo wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię. Część historyjek w dodatku ułatwi dziecku poznanie pewnych procesów posiadających miejsce w przyrodzie (np. Jak z cebulki powstaje roślina) i nauczy zachowania w wyjątkowych sytuacjach (np. Dokarmiania ptaków zimą, pomocy osobom niepełnosprawnym). Pomoże jeszcze poznać niektóre zawody (np. Stomatologa, rybaka) i procesy powstawania przedmiotów (np. Stołu, płyty CD).
- Ciężar: 0,422
- Format: 21.5x30.0cm
- ISBN: 9788371343766
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 20672
- Miejscowość: Gdańsk
- pojemność: 29
- Oprawa: Kartonowa
- PKWiU: 58.11.1
- Rok wydania: 2016
- typ publikacji: KS
- Wydanie: 4
- Wydawca: Harmonia
- Wysokość: 10