Ile szkiełka, ile oka, ile patrzania w serce
W nowej dydaktyce dużo miejsca zajmują opisy wszechstronnego rozwoju ucznia. Są bardziej niełatwe niżeli tezy Jana Komeńskiego, który, nakazując rozpoczęcie kształcenia w wiośnie życia, pozostał zapamiętany jako twórca wychowania moralnego i umysłowego. Dziś teoretycy głowią się nad kategoriami optymalizacji rozwoju dziecka, kompetencjami nauczycieli w zakresie wspierania rozwoju całego człowieka i wszechstronnymi zaletami kognitywizmu. Niestety, jak twierdzą autorzy raportu nieznaczne dziecko w Polsce. Raport o stanie edukacji elementarnej, już w okresie przedszkolnym edukacja traci mocne strony programu pobudzającego wszechstronny rozwój. Programu, w którym podmiot, ucząc się intelektualnej autonomii, ma niezbywalne prawo do błądzenia po omacku i popełniania pomyłek. Celem działań dydaktycznych częściej staje się eliminacja różnic niżeli ich pielęgnowanie.
Od redakcji, fragment
Podtytuł: Zeszyty Kieleckie 2012/2013 numer 1
linia cyklu: ZESZYTY KIELECKIE
ISBN: 9771642875004
Kod paskowy: 977164287500401
Rok wydania: 2012
Kod wydawcy: 20427
Miejscowość: Kielce
ilość stron: 112
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.14.1
Format: 14.5x20.5cm
Głębokość (mm): 6
Waga: 0.17
Języki: polski
Grupa towarowa: Czasopismo
W nowej dydaktyce dużo miejsca zajmują opisy wszechstronnego rozwoju ucznia. Są bardziej niełatwe niżeli tezy Jana Komeńskiego, który, nakazując rozpoczęcie kształcenia w wiośnie życia, pozostał zapamiętany jako twórca wychowania moralnego i umysłowego. Dziś teoretycy głowią się nad kategoriami optymalizacji rozwoju dziecka, kompetencjami nauczycieli w zakresie wspierania rozwoju całego człowieka i wszechstronnymi zaletami kognitywizmu. Niestety, jak twierdzą autorzy raportu nieznaczne dziecko w Polsce. Raport o stanie edukacji elementarnej, już w okresie przedszkolnym edukacja traci mocne strony programu pobudzającego wszechstronny rozwój. Programu, w którym podmiot, ucząc się intelektualnej autonomii, ma niezbywalne prawo do błądzenia po omacku i popełniania pomyłek. Celem działań dydaktycznych częściej staje się eliminacja różnic niżeli ich pielęgnowanie.
Od redakcji, fragment
Podtytuł: Zeszyty Kieleckie 2012/2013 numer 1
linia cyklu: ZESZYTY KIELECKIE
ISBN: 9771642875004
Kod paskowy: 977164287500401
Rok wydania: 2012
Kod wydawcy: 20427
Miejscowość: Kielce
ilość stron: 112
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.14.1
Format: 14.5x20.5cm
Głębokość (mm): 6
Waga: 0.17
Języki: polski
Grupa towarowa: Czasopismo