Syrenę 104 wytworzono od 1966 r. Do 1972 r. Był to okres szczególny dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego.W Fabryce Samochodów Osobowych przygotowywano się do rozpoczęcia produkcji licencyjnego samochodu Polski Fiat 125p, a następnie rozwijano jego produkcję. W początkowym okresie produkcji Syreny 104 czyniono próby zastąpienia jej nowym modelem, Syreną 110, a jak się nie udało, to pracownik FSO inż. Stanisław Łukaszewicz w 1969 r. Złożył tzw. Wniosek racjonalizatorski w postaci opracowanego nadwozia z tworzyw nienaturalnych, które mogło zastąpić stalowe nadwozie samochodu. Wniosek nie został przyjęty i zupełnie nowe nadwozie nie weszło do produkcji. Podobnie zresztą jak mnóstwo innych prototypowych odmian Syreny opracowanych na przestrzeni wielu lat, np. Syrena mikro-bus, Syrena Sport i inne. Odnotowano natomiast, iż produkcja uboczna jaką miała być Syrena, odniosła pewien suk-ces. W dniu 16 czerwca 1969 r. Z taśmy montażowej FSO zjechał 100-tysięczny egzemplarz Syreny, a w ogóle to w FSO łącznie, w latach 1957-1972 wytwarzano 177 234 sztuki Syreny wszelkich modeli. Najwięcej modelu 104, a rekordowym był rok 1971, gdy bramy fabryczne opuściło 25 229 sztuk Syren.
Rok 1971 był bezprecedensowym dla produkcji Syren w FSO, pomimo, że wydarzenie jakie miało miejsce w zasadzie nie dotyczyło tej fabryki. Podpisano bowiem kontrakt o zakupie licencji na produkcję w Polsce nieznacznego samochodu lubianego Polski Fiat 126p. Na producenta tego pojazdu wyrózniono spadkobiercę Wytwórni Sprzętu Mechanicznego w Bielsku-Białej. Powstał nowy zakład, który przybrał nazwę Fabryka Samochodów Małolitrażowych. Do nowej pro-dukcji należało fachowo przygotować kadrę pracowniczą. Kadra ta miała się uczyć, budujejąc Syrenę.
Autorzy: Zdzisław Podbielski
EAN: 9788361529439
Format: 19x24 cm
ilość stron: 66
ISBN: 9788361529439
Oprawa: broszurowa
Rok wydania: 2009
Wydawnictwo: ZP Grupa Sp. Z o.o.
Rok 1971 był bezprecedensowym dla produkcji Syren w FSO, pomimo, że wydarzenie jakie miało miejsce w zasadzie nie dotyczyło tej fabryki. Podpisano bowiem kontrakt o zakupie licencji na produkcję w Polsce nieznacznego samochodu lubianego Polski Fiat 126p. Na producenta tego pojazdu wyrózniono spadkobiercę Wytwórni Sprzętu Mechanicznego w Bielsku-Białej. Powstał nowy zakład, który przybrał nazwę Fabryka Samochodów Małolitrażowych. Do nowej pro-dukcji należało fachowo przygotować kadrę pracowniczą. Kadra ta miała się uczyć, budujejąc Syrenę.
Autorzy: Zdzisław Podbielski
EAN: 9788361529439
Format: 19x24 cm
ilość stron: 66
ISBN: 9788361529439
Oprawa: broszurowa
Rok wydania: 2009
Wydawnictwo: ZP Grupa Sp. Z o.o.