Problematyka podjęta w publikacji koncentruje się na poszukiwaniu i analizie koncepcji człowieka w (nie) egalitarnym świecie. Ramy rozważań poszczególnych tekstów wyznacza charakterystycznie zmienna współczesność, której poszczególne części autorzy starają się zrekonstruować i zarejestrować pod postacią spójnego modelu teoretycznego. Podstawą refleksji jest przekonanie o dynamicznym tempie zmian w sferze edukacyjnej, nieporównywalnych do wcześniejszych, w bogatej i burzliwej historii Europy. Zachodzące zmiany są podstawą dla niepewności, stąd potrzeba autorów dla nadaniu zjawisku określonej konstrukcji i namysłu nad ludzkim rozwojem i jego edukacyjnym kontekstem. Na książkę składa się jedenaście artykułów powstałych w różnorodnych ośrodkach akademickich. W artykułach autorzy opisują doświadczenia obserwowane w rzeczywistości oraz zależności między kierunkami rozwoju kultury a edukacją. Jak eksponuje redaktor prowadząca Danuta Wajsprych, głównym kryterium porządkującym strukturę książki był taki sposób rozumienia ogólności w pedagogice, który Andrea Folkierska nazywała: (…) uchwytywaniem rozproszonych w kulturze jawnych i niejawnych założeń, wyznaczających sposoby myślenia pedagogów i edukatorów.
- Ciężar: 0,29
- Format: 17.0x24.0cm
- ISBN: 9788375876253
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 21984
- Miejscowość: Kraków
- objętość: 162
- Oprawa: Miękka
- PKWiU: 58.11.1
- Podtytuł: Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego. Tom 5
- Redakcja: Wajsprych Danuta
- Rok wydania: 2011
- seria cyklu: NAUKOWE FORUM PEDAGOGÓW
- typ publikacji: KS
- Wydanie: 1
- Wydawca: Impuls
- Wysokość: 11