Jesienią 1941 roku jasne stało się, że Spitfire V nie dorównuje Focke-Wulfowi 190. Rozwiązaniem problemu miało się stać jak najszybsze wprowadzenie do produkcji seryjnej Spitfire'ów z nowym silnikiem Merlin 61. Pierwszym wariantem z tym silnikiem miał być wysokościowy Spitfire VII z kabiną ciśnieniową. Spitfire VIII miał być wersją Mk VII przeznaczoną do działań na przeciętnej wysokości, bez kabiny ciśnieniowej, ale z pozostałymi udoskonaleniami. By jednak wyprodukować te wersje trzeba było wprowadzić zmiany w oprzyrządowaniu. W pierwszych miesiącach 1942 roku niezbędne stało się jak najszybsze wprowadzenie Spitfire'a z Merlinem 61 do dywizjonów bojowych przy zastosowaniu absolutnego minimum zmian. W tym celu parę Mk VC wysłano do zakładów Rolls-Royce w Hucknall, gdzie - po wzmocnieniu podłużnic kadłuba, by mogły unieść cięższy i mocniejszy silnik - zainstalowano na nich Merliny 61. Ta nowa kompilacja została nazwana Spitfire IX. Ministerstwo Produkcji Lotniczej złożyło zamówienie na wersję Mk IX (stworzone od podstaw, a także przerabiane z Mk V) do czasu, aż nie będzie gotowy do produkcji wzmocniony płatowiec Mk VIII. Ostatecznie produkowano ich o mnóstwo więcej aniżeli Mk VIII. I
Autorzy: Wojtek Matusiak
EAN: 9788392591627
Format: 18x23 cm
ilość stron: 106
ISBN: 9788392591627
Oprawa: broszurowa
Rok wydania: 2007
Wydawnictwo: ZP Grupa Sp. Z o.o.
Autorzy: Wojtek Matusiak
EAN: 9788392591627
Format: 18x23 cm
ilość stron: 106
ISBN: 9788392591627
Oprawa: broszurowa
Rok wydania: 2007
Wydawnictwo: ZP Grupa Sp. Z o.o.