Książka Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym składa się z trzech części. Część pierwsza gromadzi wyjaśnienia terminów związanych z pojęciami „środowisko lokalne" i „współdziałanie pedagogiczne". Ukazuje również rozważania na temat działalności wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej i profilaktycznej szkoły podstawowej jako najważniejszego ogniwa systemu oświatowego. Na dodatek demonstruje rolę i zadania nauczyciela we współczesnej szkole na tle realiów wdrażania reformy oświatowej.
W części drugiej znajduje się opis metodologii badań własnych autorki. W szczególności demonstruje ona: problematykę badań (współdziałanie szkoły ze środowiskiem lokalnym w zakresie wychowania, kształcenia, opieki i profilaktyki), zmienne i określone wskaźniki, charakterystykę metod i narzędzi badawczych, miejsca i czasu badań oraz badanych grup. Badania przeprowadzono na terenie szkół podstawowych, a także środowiska lokalnego Tarnowa i okolic. Zastosowano następujące metody: wywiad, ankietę, skalowanie, analizę dokumentacji, obserwacje. Badaniami objęto 103 nauczycieli, 202 rodziców oraz 20 przedstawicieli instytucji i organizacji środowiska lokalnego.
Trzecia część książki gromadzi analizę wyników badań. Koncentruje się przede wszystkim na takich zagadnieniach, jak: stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym (z określeniem m.in. Instytucji i dziedzin współdziałania), realizacja współdziałania pedagogicznego (cele, treści, metody, formy), efekty współdziałania, a także ich uwarunkowania. Podsumowanie tej części stanowią uogólnienia wyników badań i wnioski dla praktyki.
ISBN: 9788375872187
Kod paskowy: 9788375872187
Autorzy: Reczek-Zymróz Łucja
Redakcja: Reczek-Zymróz Łucja
Wydanie: 1
Rok wydania: 2016
Kod wydawcy: 21984
Miejscowość: Kraków
ilość stron: 334
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.0x23.5cm
Głębokość (mm): 18
Waga: 0.52
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
W części drugiej znajduje się opis metodologii badań własnych autorki. W szczególności demonstruje ona: problematykę badań (współdziałanie szkoły ze środowiskiem lokalnym w zakresie wychowania, kształcenia, opieki i profilaktyki), zmienne i określone wskaźniki, charakterystykę metod i narzędzi badawczych, miejsca i czasu badań oraz badanych grup. Badania przeprowadzono na terenie szkół podstawowych, a także środowiska lokalnego Tarnowa i okolic. Zastosowano następujące metody: wywiad, ankietę, skalowanie, analizę dokumentacji, obserwacje. Badaniami objęto 103 nauczycieli, 202 rodziców oraz 20 przedstawicieli instytucji i organizacji środowiska lokalnego.
Trzecia część książki gromadzi analizę wyników badań. Koncentruje się przede wszystkim na takich zagadnieniach, jak: stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym (z określeniem m.in. Instytucji i dziedzin współdziałania), realizacja współdziałania pedagogicznego (cele, treści, metody, formy), efekty współdziałania, a także ich uwarunkowania. Podsumowanie tej części stanowią uogólnienia wyników badań i wnioski dla praktyki.
ISBN: 9788375872187
Kod paskowy: 9788375872187
Autorzy: Reczek-Zymróz Łucja
Redakcja: Reczek-Zymróz Łucja
Wydanie: 1
Rok wydania: 2016
Kod wydawcy: 21984
Miejscowość: Kraków
ilość stron: 334
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.0x23.5cm
Głębokość (mm): 18
Waga: 0.52
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka