Menu

Nagrzewnica Yaris / Echo Verso Szt Nissens

Cechy produktu

  • Producent NISSENS 

Opis

cechy
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z przewodem
  • Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
  • rozmiary radiatora: 134 x 208 x 26 mm
  • Materiał zbiornika wody (chłodnica): Aluminium
  • Materiał żeber chłodzących: Aluminium
  • rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
OpisChłodnice samochody osobowe

Rolą układu chłodzenia jest utrzymywanie adekwatnej temperatury silnika. Zimny silnik nie pracuje w pełni produktywnie, co można zaobserwować zimą, zwłaszcza w przypadku silników z zapłonem samoczynnym. Właściwa temperatura ma wyraźny wpływ na stan mieszanki paliwowo-powietrznej i jej spalanie. Niska temperatura pracy zakłóca proces spalania i powoduje wyższą emisję węglowodorów i tlenków węgla. W silnikach benzynowych ważne jest odparowanie paliwa, które przy zimnym silniku osadzałoby się w postaci drobinek na gładzi cylindrów. Dlategoczęsto stosuje się rozwiązania zapewniające dogrzewanie układu dolotowego spalinami. W silnikach wysokoprężnych temperatura cylindrów ma znaczny wpływ na spalanie mieszanki i właściwą pracę silnika w trakcie suwu sprężania, gdy dochodzi do automatycznego jej zapłonu. Na dodatek praca silnika w stosownej temperaturze chroni jego wnętrze przed korozją, a co za tym idzie — wpływa na odporność. Dla trwałości znaczenie maoptymalna temperatura oleju, który nagrzewa się bezpośrednio od silnika. Zimny olej nie zapewnia właściwego smarowania. Stosowna temperatura dla cieczy chłodzącej to 85–90 stopni Celsjusza, mierzona na jej wylocie z silnika. Teoretycznie najlepsze dla silnika byłoby utrzymywanie temperatury na poziomie 100 poziomów C., lecz to powodowałoby problemy z konstrukcją układu chłodzenia (musiałby właściwie znosić wysokie ciśnienie pary wodnej) i jego stosowaniem (trzebaczęsto uzupełniać płyn chłodzący). Ostatnią rolą układu chłodzenia, która nie ma nic wspólnego z pracą silnika, jest ogrzewanie kabiny pasażerskiej. Nagrzewnica jest elementem układu chłodzenia, a to z niej bierze się ciepło, które wentylator dostarcza do wnętrza pojazdu. Chłodzenie cieczą określane jest jako chłodzenie pośrednie, ponieważ ciecz jest pośrednikiem między silnikiem oddającym ciepło do cieczy a powietrzem, którego rolą jest jej chłodzenie. Chłodzenie bezpośrednie to chłodzenie powietrzem, praktycznie niestosowane już w silnikach samochodowych i coraz rzadziej spotykane w motocyklach. Schematyczny układ chłodzenia cieczą jest stosunkowo prosty i wyjątkowo składa się z ledwie kilku składników. W centrum oczywiście znajduje się silnik, w którym wyrzeźbiono kanały wodne otaczające jego najmocniej narażone na wysokie temperatury części. Kanały wodne wewnątrz silnika wyprowadzają ciecz na zewnątrz poprzez przewody wodne (gumowe i/lub nieelastyczne). Przewody te doprowadzają ponadto z zewnątrz ciecz do kanałów wodnych. Kanały wodne prowadzą ciecz do/z dwóch układów z wymiennikami ciepła. Jednym jest układ chłodzenia z chłodnicą, a drugim układ ogrzewania z nagrzewnicą. Układy te pełnią odwrotne funkcje. Najważniejszą częścią układu chłodzenia jest chłodnica, której zadanie polega na odprowadzaniu ciepła z cieczy wypływającej z silnika. Obieg cieczy wymusza pompa wody znajdująca się przy silniku, której wirnik wnika do jego wnętrza, gdzie inicjuje obieg cieczy. Ciecz wypychana z silnika kierowana jest bezpośrednio do chłodnicy. W chłodnicy ciecz traci ciepło poprzez pęd powietrza, które na nią wpada. Jeśli samo powietrze z zewnątrz nie daje rady ostudzić cieczy, chłodnicę wspomaga wentylator, przeważnie elektryczny, uruchamiany wtedy, gdy temperatura cieczy dochodzi do temperatury grożącej jej wrzeniem. Schłodzona w chłodnicy ciecz wraca do obiegu, trafia do silnika i rozpoczyna kolejne okrążenie. Chłodnica jest wymiennikiem ciepła o teoretycznie szczególnie prostej budowie. Gdyby chcieć opisać ją schematycznie, jest powyginaną, sztywną rurą będącą kanałem wodnym, poprzez który przepływa ciecz chłodząca. Jest tak ukształtowana, aby trafiało na nią i opływało ją powietrze z zewnątrz. Tyle teorii, a w praktyce wygląda to tak, iż na chłodnicę składają się liczne kanały z umieszczonymi na nich żeberkami zwiększającymi powierzchnię zamiany ciepła. Mogą to być jednocześnie cienkie rurki, jak i komory, poprzez które przepływa ciecz, a jednocześnie opływa je chłodzące powietrze. Chłodnice skonstruowane są tak, iż powietrze, które trafia na ich powierzchnię, musi przez nie przepłynąć – mówiąc kolokwialnie — na wylot poprzez chłodnicę. W górnej części chłodnicy zawsze znajduje się kanał doprowadzający gorącą ciecz, a w dolnej odprowadzający już schłodzoną. Chłodnica za każdym razem ma zawór broniący ją przed wysokim ciśnieniem nadmiernie rozgrzanej cieczy. Jest on umieszczony z reguły w korku wlewowym, rzadziej w korku zbiornika wyrównawczego. W ofercie chłodnice Nissens, Valeo, Hella.

O marce Nissens klimatyzacja

Nissens to duńska firma, którą powołano do życia w 1921 roku. Podstawą naszej działalności jest oferta produktów do chłodzenia silników i układów klimatyzacji dla międzynarodowego rynku motoryzacyjnych usług posprzedażowych oraz regulowanych do potrzeb klientów składników, systemów i modułów chłodzących dla branży energii odnawialnej i innych sektorów przemysłu. Marka Nissens poprzez lata zainwestowała duże środki w badania i rozwój składników do układów chłodzenia silników i układów klimatyzacji dla branży motoryzacyjnej. Ponad 95 lat doświadczeń w dziedzinie układów termicznych i kompetencji produkcyjnych oznacza, że jestem w stanie sprostać zapotrzebowaniem na szeroką gamę wysokiej jakości części zamiennych, przyczyniając się równocześnie do pogłębiania wiedzy klientów na temat tych systemów. Będąc wiodącym na rynku producentem najważniejszych składników systemów termicznych, Nissens ma kompletną gamę produktów, która obejmuje aż 97% poruszających się po drogach samochodów. Dysponując częściami do wszelkich marek samochodów, od tych szybko poruszających się po najbardziej egzotyczne, występujące w Europie, Azji i Ameryce, Nissens stanowi rewelacyjny dobór pod względem jakości, gamy i kompetencji. Nasi partnerzy IAM, który przykładają dużą wagę do takich dodatkowych zalet jak „First Fit" czy „First to Market", są za każdym razem na bieżąco i dotrzymują kroku najnowszym trendom panującym na rynku, dzięki czemu klienci dysponują najkorzystniejszymi możliwościami,powiększyć i rozwinąć swoje rynki. Zawsze, kiedy chodzi o Twoje systemy cieplne, Nissens jest po to, aby Cię wspierać, zapewniając Ci wygodną i bezpieczną podróż.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.