Menu

Język polski, klasa 1-3, Piszę litery na A, podręcznik, Universitas (opr. miękka)

Cechy produktu

  • ISBN 9788324223879 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Magdalena Szelc-Mays 
  • Wydawnictwo Universitas 
  • Ilość stron 316 
  • Rok wydania 2014 

Opis

Moje litery. Piszę na A. Podręcznik dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Język polski jako obcy

Podręcznik Moje litery. Piszę na A jest zbiorem ćwiczeń do nauki pisania po polsku na poziomie A czyli podstawowym.

przeznaczony jest w głównej mierze dla dzieci polonijnych.

Zawartość podręcznika odzwierciedla wymogi podstawy programowej przygotowanej poprzez MEN dla dzieci uczących się poza granicami Polski. Książka dzieli się na dwie części - pierwsza poświęcona jest głoskom, literom, sylabom i ortografii polskiej.

Druga część gromadzi ponad 200 ćwiczeń w pisaniu, obejmujących takie techniki jak: pisanie po śladzie, podpisywanie, przepisywanie, dopełnianie, a także dokończanie zdań i niedługich tekstów. Znajdują się tu też ćwiczenia, tzw. „otwarte", czyli nastawione na kreatywność uczących się.


ponadto w podręczniku wynajdziemy:

  • ćwiczenia słownikowe,
  • ćwiczenia w pisaniu niedużych form użytkowych,
  • ćwiczenia wspomagające kreatywność dziecka,
  • ćwiczenia przybliżające wiedzę o Polsce i znanych Polakach.



Do publikacji załączone są kolorowe karty z literami oraz komentarz dla nauczyciela z wieloma grami i zabawami zastosowanecznymi w nauce pisania.

SPIS TREŚCI

Wstęp
CZĘŚĆ PIERWSZA
GŁOSKI I LITERY
1. Samogłoski
2. Spółgłoski
3. Spółgłoski zapisywane dwuznakami
4. Spółgłoski miękkie
MIĘKKOŚĆ I DŹWIĘCZNOŚĆ SPÓŁGŁOSEK
1. Spółgłoski twarde i miękkie
2. Oznaczanie miękkości spółgłosek
A) ć, ś, ń, dź
B) ci, si, ni, zi, dzi
C) ci, si, ni, zi, dzi przed spółgłoską
3. Spółgłoski dźwięczne i bezdźwięczne
stanowczE CZĘŚCI SŁOWA
1. Sylaby
2. Rymy i różnice w wyrazach
3. Rozmaite, ale podobne wyrazy
ORTOGRAFIA
1. Znaczne i nieznaczne litery
2. Znaki diakrytyczne
3. Ćwiczenia ortograficzne (1) na ó-u, rz-ż, ch-h
4. Ćwiczenia ortograficzne (2)
Pisownia wyrazów z ó i u
Pisownia wyrazów z rz i ż
Pisownia wyrazów z ch i h
CZĘŚĆ DRUGA
PISANIE WYRAZÓW I TEKSTÓW
I. Podpisywanie i dobieranie
1. Zwroty grzecznościowe
2. Przedstaw się
3. Polska i Europa
4. Zwierzęta
5. Pory roku
6. Moja szkoła
7. Moja rodzina
8. Prezentacja własna
II. Pisanie z pamięci
1. Dom i mieszkanie
2. Ćwiczenia pamięciowe
3. Opisywanie i porównywanie
4. Ćwiczenia pamięciowe
III. Określenia
1. Barwy i kształty
2. Wygląd zewnętrzny i właściwości charakteru
3. Odzież
4. Zawody
5. Jedzenie
IV. Zagadnienia gramatyczne
1. Co jest lepsze, a co gorsze? (stopniowanie przymiotników)
2. Mój dzień (czas teraźniejszy)
3. Jak to zrobić? (tryb rozkazujący)
4. Ile to kosztuje? (liczebniki)
5a. Co robiłeś/robiłaś wczoraj? (czas przeszły)
5b. Co zrobiłeś/zrobiłaś wczoraj? (czas przeszły)
6a. Co będziesz robić jutro? (czas przyszły)
6b. Co zrobisz jutro? (czas przyszły)
7. Pogoda (przymiotniki i przysłówki)
8. Gdzie jest? (przyimki)
9. Gdybym, tobym (tryb przypuszczający)
V. Praca nad tekstem
1. Rozwijanie tekstu
2. Skracanie tekstu
3. Pytania i odpowiedzi
4. Życzenia
5. Pozdrowienia
6. Opis obrazka
7. Sprawozdanie
8. Moje teksty
VI. Piszemy o Polsce
1. Polskie symbole
2. Święta polskie
3. Geografia Polski
4. Stolice Polski
5. Parki narodowe w Polsce
6. Wielcy Polacy
KOMENTARZ DLA NAUCZYCIELA

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.