Filtr oleju, a także 5l oleju silnikowego SUPREME 5W30 firmy Petro-Canada do samochodu Dodge Nitro 3,7 V6 2007-2008 wartość za 1 kplKPL = filtr + 5 l oleju UWAGA rocznik 2008 - gwint filtra 3/4-16" do podmiany Ci trzeba 4,7l:) Filtr, a także olej w samochodzie trzeba regularnie wymieniać, żeby zapobiec poważnym awariom. 5W30 SUPREME - najwyższej jakości olej oparty na bazie hydrokrakatowej do silników benzynowych, w dodatku zasilanych LPG. Nadaje się do silników z wtryskiem paliwa, katalizatorem i turbodoładowaniem. Przewyższa wymagania klasy API SP, rekomendowany do progresywnych silników samochodów osobowych gwarantujący genialną ochronę przeciwko nadmiernemu zużyciu, rdzy i korozji - obniża zużycie pierścieni, gładzi cylindra i wałków rozrządu. Supreme Motor Oils (SMO) są zaawansowanymi technologicznie środkami smarnymi dopasowanymi do smarowania silników w samochodach osobowych oraz dostawczych. SMO zostały wyprodukowane z ultra czystej (HT) wielokrotnie hydrokrakowanej bazy olejowej Petro Canada, z udziałem najnowszych osiągnięć dziedziny dodatków uszlachetniających co w sumie zapewniło niezrównaną dotąd unikatową ochronę przed utratą filmu olejowego i zużyciem. SMO wyprzedza wymogi stawiane przez API SL dotyczących silników benzynowych. Sugerowany do samochodów z "amerykańskim rodowodem" atrybuty:- nieszablonowa porównywalna z syntetykiem wytrzymałość na wysokie temperatury - redukuje osadzanie się związków węgla, sadzy i żywić na elementach silnika - minimalizuje zapiekanie się pierścieni tłokowych- obniża zużycie paliwa- wydłuża żywotność silnika- polepsza smarowanie utrzymując przewody olejowe w czystości- stabilizuje ciśnienie oleju- wyraźnie wydłuża eksploatacje łożysk- minimalizuje korozje w ruchu miejskim w niskich temperaturach- nieskomplikowany rozruch zimnego silnika- ogranicza zużycie w skrajnych warunkach uruchamiania silnika Energy Conserwing- ograniczenie zużycia paliwa – SMO zmniejszają od 0,9 do 2,0% zużycia paliwa w zależności od klasy lepkości. Użycie: SMO jest zalecany jako olej całoroczny do smarowania silników benzynowych, zasilanych LPG i CNG. SMO spełnia wszelkie oczekiwania gwarancyjne wytwórców silników benzynowych gdzie zalecane są normy ILSAC GF-4 i API SM. Filtr oleju oczyszcza olej podczas jego cyrkulacji w środku silnika. Olej silnikowy, żeby mógł spełnić swoje zadania w silniku,musi być oczyszczany ze względu na występujące w nim podczas pracy zanieczyszczenia.zanieczyszczenia organiczne: pozostałości po niespalonym paliwie, produkty utleniania, cieplny rozkład i spalanie samego oleju.zanieczyszczenia nieorganiczne: pył w powietrzu i cząstki metali Jeśli filtr nie jest regularnie wymieniany,może się zatkać skażeniami i w konsekwencji olej może zacząć omijać filtr, narażając silnik na szybsze zużycie i uszkodzeniaFiltr oleju wymienia się na ogół wraz z olejem. Częstotliwość zamian określają normy producenta.Jest ona dodatkowo zależna od sposobu i warunków eksploatacji pojazdu. Typowo z olejem wymieniamy go co roku albo po przejechaniu 10-15 tys. Km....