Menu

Continental Contact Travel Opony rowerowe 26" E-25 DuraSkin czarny 47-559 | 26 x 1,75" 2018 Opony do rowerów elektrycznych

Cechy produktu

  • Producent Continental 
  • Rodzaj opona 

Opis

Contact Travel - Dookoła świata

Odświeżona wersja wyjątkowo udanej opony Travel Contact.

Contact Travel to prawdziwy obieżyświat wśród opon, asygnowany do rowerów podróżniczych i ATM.

produkt podkreśla się wytrzymałym i nośnym karkasem i specjalną ochroną ścian bocznych.

Profil Semislick umożliwia niski opór toczenia i równocześnie prawidłową jazdę na zakrętach.

wyśmienity towarzysz w każdym terenie.

Jest to najlepsza opona w ofercie Continental asygnowana do turystyki i wypraw rowerowych.

W czołowej części opony zaimplementowano wkładkę antyprzebiciową, która stanowi zabezpieczenie przed niepotrzebnymi opóźnieniami w drodze do pracy, czy do sklepu.

Dzięki swojej wytrzymałości opona może być wykorzystywana w rowerach elektrycznych.

Najważniejsze atrybuty artykułu:

Producent: Continental

Model: Contact Travel

rozmiar: 26" x 1,75"

ETRTO: 47-559

Pasek odblaskowy: NIE

Współpraca z dynamem: TAK

rodzaj: zwijana

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,45 BAR (56 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 5,5 BAR (85 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy artykułu: 0101497

Średnia waga: ~630g

zaimplementowane technologie:

SafetySystem Breaker – system ochrony przed przebiciem

Jest to jeden z najbardziej innowacyjnych technologicznie systemów ochrony przed przebiciem wykorzystywanych w oponach rowerowych Continental. SafetySystem Breaker wykonany jest z szczególnie wytrzymałej nylonowej tkaniny wzmacnianej Kevlarem. Jest oporny na przebicia i przecięcia, a mimo to lekki i sprężysty. Opona wyposażona w ten system dostosowuje się do nawierzchni. Unikając zauważalnego wzrostu masy i oporów toczenia, oplot to chroni osnowę przed obiektami i wydłuża żywotność opony. Opony z powłoką SafetySystem ponadto prawidłowy komfort jazdy.

DuraSkin® - ochrona boków opon

Opony z ochroną ścianek bocznych DuraSkin® muszą być w stanie toczyć się poprzez wszelkie przeszkody. Są używane w najtrudniejszych warunkach. Na rowerach kurierów opony te ocierają się o krawężniki, a na rowerach turystycznych przejeżdżają całe kontynenty, bez skazy. W kolarstwie wyścigowym stawiają czoła tak ciężkim próbom, jak wyścig Paryż-Roubaix. Wysokiej jakości materiał poliamidowy chroni osnowę opony przed najgorszymi warunkami. Opony te są nad wyraz rozpoznawalne dzięki brązowym ściankom bocznym.

dostosowanie wymiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, nad wyraz przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, wytrzymałość i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, też przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się również drobne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji wykorzystywania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia linii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wyprodukowane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową oporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Szczególnie niewielki splot dzianiny sprawia, że opona jest elastyczna i broni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to obszerniejsza odporność na przecięcie i pokaźniejsza solidność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są zróżnicowane struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, używany w rodzinie opon Plus i dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.