Menu

Opona Vittoria Barzo G2.0 27.5x2.1, czarno-antracytowa, zwijana, TNT

Cechy produktu

  • Producent Vittoria 
  • Rodzaj opona 

Opis

Opona Vittoria Barzo G2.0 27.5 x 2.1 czarno-antracytowa zwijana

Opona rowerowa MTB cross country i Trail, dla kół o średnicy 29'' asygnowana do jazdy off-roadowej

Zbudowana z 4 składników 4C które składają się na 4 osobne warstwy opony.

Każda powłoka ma dodatek grafenu G2.0.

Pierwsza warstwa boczna zapewnia sprawne boczne trzymanie na zakrętach.

Druga warstwa środkowa wydłuża żywotność czoła opony.

Trzecia warstwa boczna to jeszcze lepsze trzymanie w zakrętach nawet na mokrej nawierzchni.

Czwarta warstwa środkowa ulepszone trzymanie na podjazdach i w trakcie hamowania.

Budowa opony to niższy blok bieżnika na środku opony, wyższe boczne krawędzie, a

układ bieżnika w kształcie litery V zapewnia dużą łatwość w czyszczeniu z błota, brudu i skażeń.

Dodatkowym atutem jest rowek lub wgłębienie na każdej powierzchni klocka.

wspaniała na teren mieszany na suche i mokre warunki pogodowe.

Opona ma system tubless ready TNT.

nieprzeciętna alternatywa dla zawodników o dobrym wyszkoleniu technicznym, jak i dla amatorów.

Producent: Vittoria

Nazwa: Barzo G2.0

rozmiar: 27.5" x 2.1"

ETRTO: 52-584

Ciśnienie min.: 2.5 BAR/ 35 PSI

Ciśnienie max.: 4.0 BAR/ 58 PSI

Odblask: nie

Zwijana: tak

Tubeless: tak

Kolor: czarno antracytowy

Materiał: Nylon 120 TPI

Waga: ~670 g

Film pokazujący budowę opony

dostosowanie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firmy zalecają montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, wyjątkowo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, też przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się także minimalne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia linii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

O producencie:

Od chwili rozpoczęcia działalności w roku 1953 Vittoria zbudowała konkretną i unikatową reputację marki.

Dziś to czołowy firma opon rowerowych na świecie.

Centra rozwoju i badawcze pracują nad tworzeniem najlepszych sportowych opon na każdym poziomie.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.