Menu

WYPRZEDAŻ Opona Vittoria Morsa 27,5" x 2,3" drutowana, czarna

Cechy produktu

  • Producent Vittoria 
  • Rodzaj opona 

Opis

Opona Vittoria Morsa 27,5" x 2,3" drutowana, czarna

Opona Morsa 27,5" x 2,3" drutowana producenta Vittoria.

genialnie radzi sobie w ciężkim terenie (Enduro, Downhill, XC).

zagwarantuje śladowe opory toczenia, co sprawia, iż nada się jednocześnie na ubite, twarde podłoże jak i na luźne kamienie, a także piasek.

Specjalna mieszanka, z której jest robiona, powoduje, iż jest wytrzymała, niepodatna na wszelkie warunki pogodowe oraz zapewnia znakomitą przyczepność.

duże klocki boczne nad wyraz dobrą przyczepność na zakrętach.

Najważniejsze parametry artykułu:

Producent: Vittoria

Model: Morsa

wymiar: 27,5" x 2,3"

ETRTO: 58-584

Pasek odblaskowy: NIE

Współpraca z dynamem: TAK

wariant: drutówka

minimalne ciśnienie powietrza: 2,5 BAR (35 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4 BAR (58 PSI)

Gęstość oplotu: 120 TPI

Średnia waga:~ 1000 g

zaimplementowane technologie:

Gravity Vittoria 4 compounds

Specjalna mieszanka z 4 rozmaitych mieszanin. Powiększa to wytrzymałość, przyczepność i ochronę antyprzebiciową. Technologia Vittoria 4C proponuje nieporównaną wszechstronność, wyorzystywane są najróżniejsze cechy każdego związku tak, żeby zapewnić najkorzystniejszą jakość opon. Opony górskie i szosowe posiadają najróżniejsze potrzeby, co też zostało uwzględnione. W oponach górskich, takich jak Morsa, zostało to opracowane w taki sposób, iż dwa komponenty są twardsze i zapewniają stabilność, ochronę przed przebiciami oraz oporność na przecięcia w rogach. Za to same kostki w bieżniku zapewniają światowej klasy przyczepność nawet w mokrych warunkach.

dobranie wymiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, istotnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać prawidłowo tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, jeszcze przeznaczenie opony jest tu znaczne. Każda opona ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się ponadto minimalne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Gęstość nici nylonowych decyduje o niepowtarzalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Nad wyraz niewielki splot dzianiny sprawia, że opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to pokaźniejsza oporność na przecięcie i pokaźniejsza trwałość opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są przeróżne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, wykorzystywany w rodzinie opon Plus oraz tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.