Menu

Vittoria Barzo TNT Opona, Anth/czarny/czarny, 27,5 x 2,35

Cechy produktu

  • Producent Vittoria 
  • Rodzaj opona 

Opis

Opona Vittoria Barzo G2.0 27.5 x 2.35 czarno-antracytowa zwijana

Opona rowerowa MTB cross country i Trail, dla kół o średnicy 29'' asygnowana do jazdy off-roadowej

Zbudowana z 4 części 4C które składają się na 4 osobne warstwy opony.

Każda warstwa ma dodatek grafenu G2.0.

Pierwsza warstwa boczna gwarantuje produktywne boczne trzymanie na zakrętach.

Druga warstwa środkowa wydłuża żywotność czoła opony.

Trzecia powłoka boczna to jeszcze lepsze trzymanie w zakrętach choćby na mokrej nawierzchni.

Czwarta warstwa środkowa ulepszone trzymanie na podjazdach i podczas hamowania.

Budowa opony to niższy blok bieżnika na środku opony, wyższe boczne krawędzie, a

układ bieżnika w kształcie litery V zagwarantuje dużą łatwość w czyszczeniu z błota, brudu i skażeń.

Dodatkowym atutem jest rowek lub wgłębienie na każdej powierzchni klocka.

doskonała na teren mieszany na suche i mokre warunki pogodowe.

Opona posiada system tubless ready TNT.

nieprzeciętna alternatywa dla zawodników o prawidłowym wyszkoleniu technicznym, jak i dla amatorów.

Producent: Vittoria

Nazwa: Barzo G2.0

rozmiar: 27.5" x 2.35"

ETRTO: 57-584

Ciśnienie min.: 2.5 BAR/ 35 PSI

Ciśnienie max.: 4.0 BAR/ 58 PSI

Odblask: nie

Zwijana: tak

Tubeless: tak

Kolor: czarno antracytowy

Materiał: Nylon 120 TPI

Waga: ~700 g

Film demonstrujący budowę opony

dopasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marki zalecają montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, niezwykle przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość między wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać korzystnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, jeszcze przeznaczenie opony jest tu znaczne. Każda opona ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się także śladowe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku wykorzystywania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

O producencie:

Od chwili rozpoczęcia działalności w roku 1953 Vittoria zbudowała potężną i wyjątkową reputację marki.

Dziś to czołowy marka opon rowerowych na świecie.

Centra rozwoju i badawcze pracują nad tworzeniem najlepszych sportowych opon na każdym poziomie.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.