Menu

Vittoria Barzo TNT Opona, Anth/czarny/czarny, 29 x 2,1

Cechy produktu

  • Producent Vittoria 
  • Rodzaj opona 

Opis

Opona Vittoria Barzo G2.0 29" x 2,1" czarno-antracytowa zwijana

Opona rowerowa MTB cross country i Trail, dla kół o średnicy 29'' dedykowana do jazdy off-roadowej

Zbudowana z 4 części 4C które składają się na 4 osobne warstwy opony.

Każda powłoka ma dodatek grafenu G2.0.

Pierwsza powłoka boczna zagwarantuje produktywne boczne trzymanie na zakrętach.

Druga warstwa środkowa wydłuża żywotność czoła opony.

Trzecia warstwa boczna to jeszcze lepsze trzymanie w zakrętach choćby na mokrej nawierzchni.

Czwarta warstwa środkowa udoskonalone trzymanie na podjazdach oraz w trakcie hamowania.

Budowa opony to niższy blok bieżnika na środku opony, wyższe boczne krawędzie, a

układ bieżnika w profilu litery V zagwarantuje dużą łatwość w czyszczeniu z błota, brudu i skażeń.

Dodatkowym atutem jest rowek albo wgłębienie na każdej powierzchni klocka.

rewelacyjna na teren mieszany na suche i mokre warunki pogodowe.

Opona ma system tubless ready TNT.

genialna alternatywa dla zawodników o prawidłowym wyszkoleniu technologicznym, jak i dla amatorów.

Producent: Vittoria

Nazwa: Barzo G2.0

wymiar: 29" x 2,1"

ETRTO: 52-622

Ciśnienie min.: 2.5 BAR/ 35 PSI

Ciśnienie max.: 4.0 BAR/ 58 PSI

Odblask: nie

Zwijana: tak

Tubeless: tak

Kolor: czarno antracytowy

Materiał: Nylon 120 TPI

Waga: ~650 g

Film przedstawiający budowę opony

dopasowanie wymiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marki zalecają montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, wyjątkowo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) i średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać należycie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, też przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się też znikome pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

O producencie:

Od chwili rozpoczęcia działalności w roku 1953 Vittoria zbudowała mocną i nieszablonową reputację firmy.

Dziś to czołowy firma opon rowerowych na świecie.

Centra rozwoju i badawcze pracują nad tworzeniem najlepszych sportowych opon na każdym poziomie.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.