Opony Bridgestone DURAVIS R630 są oponami letnimi, zaliczanymi do klasy premium - wysokiej. Pozostały tworzone specjalnie z myślą o wykorzystaniach komercyjnych. Zagwarantuje, że są one wyjątkowo wytrzymałe, a przy tym ekonomiczne. Gwarantują stabilność trakcji i najwyższe bezpieczeństwo kierowcom, choćby podczas poruszania się na mokrej drodze. Należy powiedzieć, iż opony Bridgestone DURAVIS R630 najlepiej sprawdzą się w sytuacji aut dostawczych i lżejszych ciężarówek. Są z powodzeniem użytkowane w takich samochodach jak Iveco Daily, Fiat Doblo i Fiat Ducato, czy też Peugeot Boxer.
w trakcie produkcji opon Bridgestone DURAVIS R630 zastosowano mieszankę gumową o nazwie „Long Link Carbon”, która zezwala na powiększenie żywotności opony nawet o 30% w stosunku do opon oferowanych poprzez firmy konkurencyjne. Mieszanka sadzy wykorzystana w technice produkcji opon Bridgestone DURAVIS R630 sprawiła,zwiększyła się oporność opony na zużycie. Samoczynnie, opony te zyskały wyższe przebiegi, przy tego typu samych, wysokich parametrach.
Mówi się, iż opony Bridgestone DURAVIS R630 są jednostajne i niezniszczalne. Takie cechy powodują,rewelacyjnie sprawdzą się one w codziennej, szczególnie intensywnej eksploatacji. Ważne jest to, że opony Bridgestone DURAVIS R630 nie mają łączeń karkasu, a ściany boczne uzbrojono w ranty ochronne. Bieżnik się samodzielnie oczyszcza, zezwalając uniknąć uszkodzeń opony w czasie jazdy.
Rzeźba bieżnika opon Bridgestone DURAVIS R630 jest technicznie nowoczesna. Pozwala ona na bardzo prędkie odprowadzanie wody trafiającej na oponę, co sprawia, iż jest ona oporna na powstanie zjawiska aquaplaningu. W dodatku, budowa bieżnika opon Bridgestone DURAVIS R630 uniemożliwia blokowaniu kamieni, zaś zoptymalizowany zarys przekroju umożliwia równomierne rozłożenie obciążeń przenoszonych przez oponę.
znakomita przyczepność opon Bridgestone DURAVIS R630 oraz kierowalność na mokrych nawierzchniach zostały zapewnione dzięki ukształtowanemu laboratoryjnie bieżnikowi. Do tego celu zastosowano technikę szczelin bieżnika w profilu „key hole”, dziurki od klucza, i profilowanie trójwymiarowe rowków bieżnika opony.