Nasza nowa flagowa opona AZENI S FK453 to owoc sześciu lat prac rozwojowych, a także tysięcy kilometrów przejechanych na torze wyścigowym i w trakcie jazd testowych. W podkreślającej się rzeźbie bieżnika dominują wzdłużne rowki — trzy obfite i jeden wąski.
Wraz z przesuniętymi lamelami umieszczonymi w barku opony nowy bieżnik efektywnie odprowadza wielkie ilości wody i gwarantuje wyjątkową niepodatność na poślizg hydrodynamiczny.
W połączeniu z bardziej zaokrąglonym barkiem rozszerzającym powierzchnię styku z jezdnią, konstrukcja NUR -Spec* charakteryzuje się powierzchnią z pełną podwójną powłoką osłonową, co znacząco powiększa stabilność kierunkową przy obszernych szybkościach. Obszerniejsza sztywność zewnętrznej ściany ułatwia jazdę na zakrętach, natomiast naprzemienne, przesunięte w fazie bloki bieżnika zniżają poziom hałasu.
Rozwiązaliśmy złożony problem znalezienia równowagi między miękką oponą o dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni a potrzebą wytrzymałości i najlepszych osiągów na drodze, produkując w całości nową mieszankę gumową o dużej zawartości krzemionki.
Dodanie krzemionki do nowej mieszanki NUR-Spec* usprawniło prowadzenie i zapewniło idealną przyczepność we wszystkich warunkach drogowych. Niedługo mówiąc, opona AZENIS FK453 to ambitne uwieńczenie dziesięcioleci naszych doświadczeń w dziedzinie sportów motorowych.
*NUR -Spec - mieszanka gumowa i budowa zostały opracowane na podstawie informacji uzyskanych w trakcie 24-godzinnego wyścigu na torze Nuerburgring.