Poprawiona przyczepność w warunkach zimowych na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni dzięki technice Functional Performance Siping
stanowczo stabilne i wyważone zachowanie przy sporych szybkościach
Najwyższy komfort
Najważniejsze innowacje:Functional Performance Siping. udoskonalona przyczepność zimą, obszerniejsza precyzja kierowania. Każdy blok i każda lamela w gustownym wzorze bieżnika ma skrupulatny kształt i starannie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na wyśmienitą przyczepność i wyśmienite prowadzenie. Niesprężysty bark zewnętrzny, układ lameli Centipede Siping w części centralnej, a także przypasowanie lameli do obszaru opony stanowią kontrolowane połączenie, które pozwala oponie Nokian WR A4 bezpiecznie i wygodnie toczyć się w przeróżnych warunkach zimowych występujących w Europie Środkowej.
Układ lameli Centipede Siping. Najwyższa przyczepność na śniegu, precyzja prowadzenia. Obszar centralny jest zdominowany przez potężne podłużne żebro, składające się z bloków bieżnika z postrzępionymi lamelami, które przypominają ślady pozostawiane poprzez stonogę. Naprzemienny, trójwymiarowy układ lameli Centipede Siping proponuje największą powierzchnię styku i jest w pełni produktywny przy zróżnicowanym skręcie kół, zwiększając przyczepność na śniegu (także topniejącym), oraz pozwala zachować obszerniejszą kontrolę.
Mieszanka gumowa Performance Traction Silica. Dobra przyczepność, idealna wytrzymałość na ścieranie, niskie zużycie paliwa. Mieszanka gumowa, która zawiera kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy „canola", gwarantuje doskonałą przyczepność w warunkach zimowych. Ta najnowocześniejsza mieszanka udoskonala stabilność w trakcie jazdy i odporność opony. Olej rzepakowy „canola" zagwarantuje odporność na rozerwanie. Dzięki niej opona jest istotnie odporna na zużycie, uderzenia i przebicie. Wysoka zawartość kauczuku naturalnego i oleju rzepakowego zapewnia perfekcyjną przyczepność w warunkach zimowych. Co ważne, opony zachowują wzorowe właściwości niezależnie od temperatury i przebiegu. Ekstremalnie niskie opory toczenia oznaczają niskie zużycie paliwa.
Groove Lifts. Idealne prowadzenie. Bloki bieżnika na barkach opony są podparte stromymi wypornikami rowków, które rozszerzają sztywność i ulepszają prowadzenie.
Snow Claws. Dobra przyczepność na śniegu. Chwytaki śniegowe Snow Claws zostały ukształtowane na podłużnych rowkach bloków bieżnika w celu zapewnienia tak nad wyraz niezbędnej przyczepności na drogach w zimie. Gwarantują one zawsze korzystną przyczepność na sypkim śniegu i miękkim gruncie.
technologia Nokian Tyres Coanda. sprawna ochrona przed aquaplaningiem. Zakrzywiona forma bloków bieżnika o profilu rampy na wewnętrznym i zewnętrznym barku opony kieruje i przyspiesza przepływ strumienia wody z rowków podłużnych do poprzecznych. Rewelacyjna wytrzymałość na zjawisko aquaplaningu zostaje zachowana choćby pomimo stopniowego zużywania się opony.
technologia Silent Sidewall. obszerniejszy komfort podczas jazdy. Specjalnie opracowana mieszanka gumy między ścianą boczną a bieżnikiem intensywnie filtruje dźwięki i wibracje spowodowane kontaktem z nawierzchnią i uniemożliwia przedostawaniu się irytujących dla ludzkiego ucha fal dźwiękowych poprzez ścianę boczną do kabiny samochodu.
Specjalna mieszanka gumowa Clinch. Wyższa odporność, niższy hałas toczenia. Mieszanka gumy przylega do obrzeża obręczy, powiększając wytrzymałość okolic stopki. Ta innowacja równie wydajnie ogranicza hałas we wnętrzu pojazdu, ponieważ tłumi drgania pochodzące od korpusu opony, zapobiegając ich przechodzeniu najpierw do wnętrza opony, a następnie do pojazdu.
Polerowane rowki. Bezpieczeństwo i elegancja. Polerowane, podłużne i poprzeczne rowki usprawniają usuwanie śniegu i błota pośniegowego.