Poprawiona przyczepność w warunkach zimowych na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni dzięki technologii Functional Performance Siping
istotnie jednostajne i wyważone zachowanie przy obfitych prędkościach
Najwyższy komfort
Najważniejsze innowacje:Functional Performance Siping. ulepszona przyczepność zimą, większa precyzja kierowania. Każdy blok i każda lamela w stylowym wzorze bieżnika ma dokładny zarys i dokładnie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na nieprzeciętną przyczepność i rewelacyjne prowadzenie. Niesprężysty bark zewnętrzny, układ lameli Centipede Siping w części centralnej oraz dostosowanie lameli do obszaru opony stanowią kontrolowane połączenie, które pozwala oponie Nokian WR A4 bezpiecznie i wygodnie toczyć się w najróżniejszych warunkach zimowych występujących w Europie Środkowej.
Układ lameli Centipede Siping. Najwyższa przyczepność na śniegu, precyzja prowadzenia. Obszar centralny jest zdominowany przez konkretne podłużne żebro, składające się z bloków bieżnika z postrzępionymi lamelami, które przypominają ślady pozostawiane przez stonogę. Naprzemienny, trójwymiarowy układ lameli Centipede Siping proponuje największą powierzchnię styku i jest w pełni sprawny przy zróżnicowanym skręcie kół, powiększając przyczepność na śniegu (także topniejącym), oraz pozwala zachować pokaźniejszą kontrolę.
Mieszanka gumowa Performance Traction Silica. Dobra przyczepność, rewelacyjna odporność na ścieranie, niskie zużycie paliwa. Mieszanka gumowa, która gromadzi kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy „canola", zapewnia rewelacyjną przyczepność w warunkach zimowych. Ta najnowocześniejsza mieszanka udoskonala stabilność w trakcie jazdy i trwałość opony. Olej rzepakowy „canola" gwarantuje trwałość na rozerwanie. Dzięki niej opona jest nad wyraz niepodatna na zużycie, uderzenia i przebicie. Wysoka zawartość kauczuku naturalnego i oleju rzepakowego gwarantuje świetną przyczepność w warunkach zimowych. Co ważne, opony zachowują wzorowe cechy niezależnie od temperatury i przebiegu. Skrajnie niskie opory toczenia oznaczają niskie zużycie paliwa.
Groove Lifts. Genialne prowadzenie. Bloki bieżnika na barkach opony są podparte stromymi wypornikami rowków, które zwiększają sztywność i ulepszają prowadzenie.
Snow Claws. Dobra przyczepność na śniegu. Chwytaki śniegowe Snow Claws pozostały ukształtowane na podłużnych rowkach bloków bieżnika w celu zapewnienia tak nad wyraz koniecznej przyczepności na drogach w zimie. Zapewniają one zawsze korzystną przyczepność na sypkim śniegu i miękkim gruncie.
technologia Nokian Tyres Coanda. efektywna ochrona przed aquaplaningiem. Odkształcona forma bloków bieżnika o zarysie rampy na wewnętrznym i zewnętrznym barku opony kieruje i przyspiesza przepływ strumienia wody z rowków podłużnych do poprzecznych. Idealna wytrzymałość na zjawisko aquaplaningu zostaje zachowana choćby pomimo stopniowego zużywania się opony.
technologia Silent Sidewall. obszerniejszy komfort w trakcie jazdy. Specjalnie opracowana mieszanka gumy pomiędzy ścianą boczną a bieżnikiem dynamicznie filtruje dźwięki i wibracje spowodowane kontaktem z nawierzchnią i uniemożliwia przedostawaniu się irytujących dla ludzkiego ucha fal dźwiękowych przez ścianę boczną do kabiny samochodu.
Specjalna mieszanka gumowa Clinch. Wyższa wytrzymałość, niższy hałas toczenia. Mieszanka gumy przylega do obrzeża obręczy, powiększając solidność okolic stopki. Ta innowacja równie sprawnie ogranicza hałas we wnętrzu pojazdu, ponieważ tłumi drgania pochodzące od korpusu opony, zapobiegając ich przechodzeniu najpierw do wnętrza opony, a następnie do pojazdu.
Polerowane rowki. Bezpieczeństwo i elegancja. Polerowane, podłużne i poprzeczne rowki upraszczają eliminowanie śniegu i błota pośniegowego.