Poprawiona przyczepność w warunkach zimowych na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni dzięki technice Functional Performance Siping
stanowczo stabilne i wyważone zachowanie przy dużych prędkościach
Najwyższy komfort
Najważniejsze innowacje:Functional Performance Siping. lepsza przyczepność zimą, większa precyzja kierowania. Każdy blok i każda lamela w szykownym wzorze bieżnika ma skrupulatny zarys i starannie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na świetną przyczepność i idealne prowadzenie. Sztywny bark zewnętrzny, układ lameli Centipede Siping w części centralnej oraz dopasowanie lameli do obszaru opony stanowią kontrolowane połączenie, które pozwala oponie Nokian WR A4 bezpiecznie i komfortowo toczyć się w zróżnicowanych warunkach zimowych występujących w Europie Środkowej.
Układ lameli Centipede Siping. Najwyższa przyczepność na śniegu, precyzja prowadzenia. Obszar centralny jest zdominowany przez konkretne podłużne żebro, składające się z bloków bieżnika z postrzępionymi lamelami, które przypominają ślady pozostawiane poprzez stonogę. Naprzemienny, trójwymiarowy układ lameli Centipede Siping oferuje największą powierzchnię styku i jest w pełni sprawny przy najróżniejszym skręcie kół, rozszerzając przyczepność na śniegu (także topniejącym), oraz pozwala zachować obszerniejszą kontrolę.
Mieszanka gumowa Performance Traction Silica. Dobra przyczepność, idealna wytrzymałość na ścieranie, niskie zużycie paliwa. Mieszanka gumowa, która mieści kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy „canola", gwarantuje idealną przyczepność w warunkach zimowych. Ta najnowocześniejsza mieszanka poprawia stabilność podczas jazdy i solidność opony. Olej rzepakowy „canola" gwarantuje wytrzymałość na rozerwanie. Dzięki niej opona jest bardzo niepodatna na zużycie, uderzenia i przebicie. Wysoka zawartość kauczuku naturalnego i oleju rzepakowego zagwarantuje nieprzeciętną przyczepność w warunkach zimowych. Co ważne, opony zachowują wzorowe parametry niezależnie od temperatury i przebiegu. Skrajnie niskie opory toczenia oznaczają niskie zużycie paliwa.
Groove Lifts. Świetne prowadzenie. Bloki bieżnika na barkach opony są podparte stromymi wypornikami rowków, które zwiększają sztywność i polepszają prowadzenie.
Snow Claws. Dobra przyczepność na śniegu. Chwytaki śniegowe Snow Claws pozostały ukształtowane na podłużnych rowkach bloków bieżnika w celu zapewnienia tak bardzo koniecznej przyczepności na drogach w zimie. Zapewniają one zawsze prawidłową przyczepność na sypkim śniegu i miękkim gruncie.
technika Nokian Tyres Coanda. produktywna ochrona przed aquaplaningiem. Zakrzywiona forma bloków bieżnika o profilu rampy na wewnętrznym i zewnętrznym barku opony kieruje i przyspiesza przepływ strumienia wody z rowków podłużnych do poprzecznych. Wyśmienita wytrzymałość na zjawisko aquaplaningu zostaje zachowana choćby pomimo stopniowego zużywania się opony.
technologia Silent Sidewall. większy komfort w trakcie jazdy. Specjalnie opracowana mieszanka gumy między ścianą boczną a bieżnikiem intensywnie filtruje dźwięki i wibracje spowodowane kontaktem z nawierzchnią i uniemożliwia przedostawaniu się irytujących dla ludzkiego ucha fal dźwiękowych poprzez ścianę boczną do kabiny samochodu.
Specjalna mieszanka gumowa Clinch. Wyższa solidność, niższy hałas toczenia. Mieszanka gumy przylega do obrzeża obręczy, zwiększając odporność okolic stopki. Ta innowacja równie produktywnie ogranicza hałas we wnętrzu pojazdu, ponieważ tłumi drgania pochodzące od korpusu opony, uniemożliwiając ich przechodzeniu najpierw do wnętrza opony, a następnie do pojazdu.
Polerowane rowki. Bezpieczeństwo i elegancja. Polerowane, podłużne i poprzeczne rowki usprawniają eliminowanie śniegu i błota pośniegowego.