Opony Uniroyal MS plus 6 to kolejna odsłona opon deszczowych wytworzonych przez koncern Continental gwarantujących optymalne bezpieczeństwo w trakcie podróżowania na mokrej, oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Inżynierowie i konstruktorzy pracujący nad oponami deszczowymi ulepszyli atrybuty bezpieczeństwa nowej opony przeznaczonej dla pojazdów klasy kompaktowej. Udało się także powiększyć poziom ochrony opon Uniroyal przed zjawiskiem aquaplaningu. Opona jest oferowana w 24 rozmiarach na obręcze 13 i 14 calowe.
Inżynierowie ds. Rozwoju opon w koncernie Continental opracowali prekursorski, wzór bieżnika, umożliwiający szybkie i skuteczne odprowadzanie wody spod czoła bieżnika. Układ trójwymiarowych kanałów o załamanych krawędziach klocków bieżnika sprawia, że woda i błoto pośniegowe są nie tylko skutecznie lecz i momentalnie usuwane spod opony. W porównaniu z poprzednim modelem opony ochrona przed aquaplaningiem wzrosła o 6 procent. Dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki gumy o wysokiej sprężystości, opony posiadają bezsprzecznie pokaźniejszą przyczepność na mokrej i śliskiej drodze. Użycie do produkcji opony Uniroyal prekursorskiej, aktywnej mieszanki pozwoliło skrócić drogę hamowania aż o 6 procent. Opona Uniroyal genialnie spisuje się także na suchej nawierzchni w minimalnych i kompaktowych samochodach. Stabilne bloki bieżnika i mocne barki oraz zygzakowate lamele minimalizują wszelkie odkształcenia bieżnika, ułatwiając hamowanie i kierowanie pojazdem.
nowoczesny technicznie system lameli ma stanowczą przewagę w trakcie podróżowania po zaśnieżonych drogach. Lamele umieszczone są prostopadle albo pod kątem w stosunku do powierzchni bieżnika, w zależności od danego fragmentu wzoru bieżnika odpowiedzialnego za przejmowanie siły hamowania albo zmiany kierunku ruchu. Dzięki czemu pojazd ma idealną przyczepność na ośnieżonych trasach, a siła hamowania i dynamika zmiany kierunku ruchu pozostaje zachowana.
Inżynierowie koncernu Continental wydłużyli jeszcze okres eksploatacji i przebiegu nowej opony Uniroyal poprzez ujednolicenie szerokości bloków bieżnika. Jest to ważny element decydujący o ekonomicznej jeździe w sytuacji nieznacznych i kompaktowych pojazdów. Podczas jazdy ciężar pojazdu jest rozkładany na cały bieżnik, dzięki temu opona zużywa się równomiernie, a okres przebiegu opony uległ wydłużeniu o 4 procent.