Menu

Co dzień łatwiej ćwiczenia edukacyjne (opr. broszurowa)

Cechy produktu

  • ISBN 9788361022183 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Elżbieta Wianecka|Joanna Masłowska 
  • Wydawnictwo Arson 
  • Ilość stron 60 
  • Rok wydania 2010 

Opis

Prezentowana Państwu książka ukazuje proste ćwiczenia, do których nie są niezbędne specjalistyczne pomoce edukacyjne. Ćwiczenia dedykowane są dla wszelkich dzieci poprawnie rozwijających się, lecz także dla dzieci m.in. Z dysleksją, z zaburzeniami rozwojowymi, z autyzmem, Zespołem Downa czy niepełnosprawnością intelektualną. Ćwiczenia mogą być modyfikowane i przypasowane do indywidualnych potrzeb dziecka. Są nienaruszalnym elementem całej terapii i nie jest wymagane realizowanie ich w kolejności przedstawionej w książce. Występują bowiem na różnych etapach terapii. Ćwiczenia przypasowano w taki sposób, by rozwijać umiejętność analizy i syntezy materiału językowego, słuchowego i pisanego. Proponowane zadania usprawniają pamięć, a także integrację percepcyjno - motoryczną związaną ze współdziałaniem cyklów poznawczych i czynności ruchowych. Doskonalą koncentrację uwagi, prawidłowy słuch fonemowy i analizę i syntezę wzrokową, pamięć ruchu, sprawność manualną. Każde ćwiczenie opatrzono oprócz instrukcji słownej fotografią, pokazującą, jak dane ćwiczenie powinno być wykonywane. Transparentność układu treści sprzyja skupieniu przy pracy. Samogłoski i sylaby - mieści proste ćwiczenia, które przygotowują dziecko do nauki czytania i pisania samogłosek i sylab. Proponowane zadania rozwijają u dziecka poprawne rozpoznawanie i odwzorowywanie liter i sylab, niezbędne do późniejszego samodzielnego czytania i pisania. Pamięć szeregów - w szczególności rozwija pamięć bezpośrednią zezwalającą na zapamiętanie i natychmiastowe odtworzenie prezentowanego materiału. Pomaga w realizowaniu podstawowych zadań arytmetycznych takich jak dodawanie, odejmowanie, a w sytuacji starszych dzieci mnożenie, dzielenie czy rozwiązywanie zadań z treścią. Język i działanie - łączy w sobie rozumienie poleceń językowych z samodzielną ich realizacją. Język prezentowany w ćwiczeniach rozbudowuje bierny (wewnętrzny) słownik dziecka. Opowiadam co widzę - kształtuje pamięć słuchową, która odpowiada za utrwalanie i przypominanie danych usłyszanych, a także pamięć bezpośrednią pozwalającą na zapamiętaniei natychmiastowe odtworzenie prezentowanego materiału.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.