OCENA DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ
- Arkusz oceny dojrzałości
- Metody badań dojrzałości
- Pomoce do badań
Coraz częściej zgłaszany jest w środowiskach oświatowych problem nierównego startu dzieci rozpoczynających naukę w klasach I szkół podstawowych.
Podjęto decyzję i wcielono w życie obowiązek nauki w klasach wstępnych, tzw. „zerówkach", obecnie dyskutuje się nad koniecznością zwiększenia sieci przedszkoli, aby objęły opieką dzieci pięcioletnie.
Wszystko to ma zmierzać do wyrównania startu szkolnego tak,oczekiwania szkolne nie przekraczały możliwości dzieci inicjujących naukę szkolną.
Wiadomo powszechnie, jak niekorzystne w sferze emocjonalnej są niepowodzenia na starcie dla dalszej kariery szkolnej. Wiadomo w dodatku, że dzieci które nie opanują w dobrym stopniu podstaw pisania, czytania i liczenia, mają w starszych klasach kumulujące się kłopoty w skutecznym korzystaniu z podręczników i lekcji.
Pomocą równocześnie w ocenie dojrzałości szkolnej, jak i w wyrównywaniu startu szkolnego dzieci może być prezentowana pozycja.
Składa się ona z trzech podstawowych części:
W części I - omówiony jest niedługo problem dojrzałości szkolnej i pokazane są sylwetki dziecka dojrzałego i niedojrzałego do rozpoczęcia nauki szkolnej.
W części II - przedstawione są metody badania i oceny dojrzałości wraz z normami wiekowymi, dzięki temu łatwiej jest ocenić poziom badanej funkcji i określić ewentualne opóźnienie.
W części III - zamieszczono pomoce do badań.
nierozdzielną częścią jest arkusz oceny dojrzałości szkolnej tak skonstruowany, iż można zobaczyć poziom poszczególnych funkcji branych pod uwagę przy ocenie dojrzałości, jak i zaobserwować tempo, w jakim dziecko wyrównuje „niedociągnięcia" - usprawnia to prognozę.
Arkusz umieszczony jest we wnętrzu książki tak, by łatwo można było go „wypiąć", wykonać odbitkę kserograficzną dla każdego dziecka i wpiąć na miejsce.
Mamy nadzieję, iż pozycja ta ułatwi nauczycielom i dzieciom zmniejszenie „problemu" z dojrzałością szkolną.
Pozycja zrecenzowana przez prof.dr hab. Annę Matczak z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN: 9788360403013
Kod paskowy: 9788360403013
Autorzy: Janiszewska Bożena
Rok wydania: 2016
Kod wydawcy: 29375
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 52
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 21.0x29.5cm
Głębokość (mm): 5
Waga: 0.158
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
- Arkusz oceny dojrzałości
- Metody badań dojrzałości
- Pomoce do badań
Coraz częściej zgłaszany jest w środowiskach oświatowych problem nierównego startu dzieci rozpoczynających naukę w klasach I szkół podstawowych.
Podjęto decyzję i wcielono w życie obowiązek nauki w klasach wstępnych, tzw. „zerówkach", obecnie dyskutuje się nad koniecznością zwiększenia sieci przedszkoli, aby objęły opieką dzieci pięcioletnie.
Wszystko to ma zmierzać do wyrównania startu szkolnego tak,oczekiwania szkolne nie przekraczały możliwości dzieci inicjujących naukę szkolną.
Wiadomo powszechnie, jak niekorzystne w sferze emocjonalnej są niepowodzenia na starcie dla dalszej kariery szkolnej. Wiadomo w dodatku, że dzieci które nie opanują w dobrym stopniu podstaw pisania, czytania i liczenia, mają w starszych klasach kumulujące się kłopoty w skutecznym korzystaniu z podręczników i lekcji.
Pomocą równocześnie w ocenie dojrzałości szkolnej, jak i w wyrównywaniu startu szkolnego dzieci może być prezentowana pozycja.
Składa się ona z trzech podstawowych części:
W części I - omówiony jest niedługo problem dojrzałości szkolnej i pokazane są sylwetki dziecka dojrzałego i niedojrzałego do rozpoczęcia nauki szkolnej.
W części II - przedstawione są metody badania i oceny dojrzałości wraz z normami wiekowymi, dzięki temu łatwiej jest ocenić poziom badanej funkcji i określić ewentualne opóźnienie.
W części III - zamieszczono pomoce do badań.
nierozdzielną częścią jest arkusz oceny dojrzałości szkolnej tak skonstruowany, iż można zobaczyć poziom poszczególnych funkcji branych pod uwagę przy ocenie dojrzałości, jak i zaobserwować tempo, w jakim dziecko wyrównuje „niedociągnięcia" - usprawnia to prognozę.
Arkusz umieszczony jest we wnętrzu książki tak, by łatwo można było go „wypiąć", wykonać odbitkę kserograficzną dla każdego dziecka i wpiąć na miejsce.
Mamy nadzieję, iż pozycja ta ułatwi nauczycielom i dzieciom zmniejszenie „problemu" z dojrzałością szkolną.
Pozycja zrecenzowana przez prof.dr hab. Annę Matczak z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN: 9788360403013
Kod paskowy: 9788360403013
Autorzy: Janiszewska Bożena
Rok wydania: 2016
Kod wydawcy: 29375
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 52
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 21.0x29.5cm
Głębokość (mm): 5
Waga: 0.158
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka