Menu

"Polityka karmienia piersią" 5Y36GI Oferta ważna tylko do 2031-09-28

Cechy produktu

  • Producent Mamania 

Opis

Inspirująca jak “NO LOGO” i poruszająca jak “Fast Food Nation”, “Polityka karmienia piersią” ujawnia fundamentalne znaczenie karmienia niemowląt dla zdrowia publicznego w XXI wieku. Gabrielle Palmer w perfekcyjnie udokumentowanej książce opisuje wyrafinowane techniki, które stosują pokaźne korporacje, aby przekonać rodziców do odwrócenia się od karmienia piersią. Żądza zysku firm produkujących żywność dla niemowląt systematycznie podważa pewność siebie matek i ich wiarę w zdolność wykarmienia piersią swych dzieci. · Światową wartość rynku pokarmów dla niemowląt szacuje się na 20,2 miliardów dolarów rocznie, z czego dwie trzecie stanowią przychody ze sprzedaży mleka modyfikowanego. · Im częstszy jest kontakt matek z systemem opieki zdrowotnej, tym rzadziej decydują się one na karmienie piersią. · Instytucje humanitarne wysyłają tony mleka modyfikowanego w rejony klęsk żywiołowych. Tak rozumiana „pomoc" przyczynia się do pogorszenia stanu zdrowia i statystyk umieralności niemowląt. „Polityka karmienia piersią" demonstruje radykalnie nowe spojrzenie na sprawę, która dotyczy nie tylko matek,wszelkich członków naszego społeczeństwa: mężczyzn i kobiet, rodziców i bezdzietnych, starych i młodych. Zawsze twierdziłam, iż jeśli kobieta nie chce karmić piersią, nie powinno się jej do tego zmuszać, niezależnie od tego, czy dzieje się to na początku, czy też decyduje się przestać karmić później. Tyle tylko, iż – moim zdaniem – powinna być w pełni poinformowana o zagrożeniach dla zdrowia jej i jej dziecka. W Polsce „kryzys" karmienia piersią zarysował się wyraźnie w latach 90., kiedy po wprowadzeniu wolnego rynku pojawiły się obszerne koncerny stosujące wyrafinowane strategie marketingowe. Media zalała fala reklam. To miało przemożny wpływ na służbę zdrowia i opinię publiczną. Marki działały niezgodnie z prawem obowiązującym w innych państwach Europy. Z badania przeprowadzonego w czterech krajach przez Interagency Group on Breastfeeding Monitoring (IGBM) wynika, że to właśnie Polska i polska służba zdrowia najistotniej ucierpiały w wyniku błędnych informacji przekazywanych w reklamach sporych koncernów. (Gabrielle Palmer dla Newsweek Polska)

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.