„Technologie cyfrowe w biznesie. Przedsiębiorstwa 4.0 a sztuczna inteligencja” to kompleksowe opracowanie dotyczące problematyki przedsiębiorstwa i zarządzania w warunkach cyfryzacji i usieciowienia. Demonstruje aktualne trendy i procesy rynkowe wyróżniając wpływ technologii, takich jak: nienaturalna inteligencja, Internet Rzeczy czy blockchain w procesie ewolucji przedsiębiorstw i wykonywanych poprzez nie procesów zarządczych.Książka „Technologie cyfrowe w biznesie” odnosi się równocześnie do zarządzania jako całościowego cyklu prowadzącego do realizacji osiąganych celów Przedsiębiorstwa 4.0 w warunkach digitalizacji, jak ponadto jego wybranych obszarów użytecznych, np.
Przedsiębiorstwo 4.0 a logistyka, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi. Łączy ujęcie teoretyczne i poręczne. Umiejętnie łączy ujęcie teoretyczne z praktyką rynkową, wskazując potencjalne kierunki i obszary wzajemnej konwergencji biznesu i technologii cyfrowych.„Publikacja jest pracą wartościową i oryginalną.
W rozmiarze merytorycznym ma widoczną wartość poznawczą. Stanowi ważne wzbogacenie wiedzy dotyczącej teorii przedsiębiorstwa – wiedzę tę przenosi na wyższy, względem dotychczasowych ujęć poziom, który można określić mianem poziomu 4.0.
(…) Poszczególne rozdziały zawierają pogłębioną refleksję teoretyczną, dotyczącą znaczenia transformacji cyfrowej i rozwoju IT, identyfikację szans i zagrożeń dla przedsiębiorstwa jako całości i kilku szczegółowych funkcji i obszarów zarządzania.
Do tej ogólnej, wysoce pozytywnej opinii dołożę składnik dodatkowy – to użycie wiedzy, kapitału intelektualnego konsultantów, ekspertów z biznesu.Książka niewątpliwie spotka się z wielkim zachwytm środowiska naukowego zajmującego się zagadnieniami zarządzania, przedsiębiorstwa, biznesu elektronicznego, w tym także doktorantów i studentów, oraz uczestników studiów podyplomowych.
posiadać także będzie obszerne znaczenie aplikacyjne dla menedżerów przedsiębiorstw”.- Prof. Dr hab. Jan W. Wiktor