Menu

Sworzeń Wahacza Delphi Pr Toyota Camry 01-

Cechy produktu

  • Producent DELPHI 
  • Marka pojazdu Toyota 

Opis

parametry
  • wymiar gwintu: M14x1.5
  • Długość [mm]: 130
  • Szerokość [mm]: 70
  • Wysokość [mm]: 90
OpisZawieszenie samochody osobowe: komponenty

Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od rodzaju wahacza, jego nierozłącznymi elementami mogą być także sworznie, a także tuleje metalowo-gumowe. Układ zawieszenia to sieć naczyń połączonych – usterka jednego elementu natychmiast sprawia powiększone zużycie pozostałych, które poddane zostają dodatkowym naprężeniom. Najwięcej wstrząsów i sił przekrojowych odbierają tzw. „silentbloki", czyli tuleje metalowo-gumowe, których zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych z podłoża, po jakim porusza się samochód. Rolą sworznia jest z kolei umocowanie zwrotnicy do wahacza, a tym samym umożliwienie skrętu kół. To relatywnie trwały składnik zawieszenia, jednak dodatkowo podlegający okresowej kontroli w warsztacie. W wielu modelach samochodów tuleje i sworznie są niepodzielnymi częściami wahacza, czego przykładem są wahacze aluminiowe. Wahaczy może być choćby po kilka na jedno koło (wahacze górne i dolne), dlatego badanie tego obszaru wymaga szczególnej uwagi. Usterki samego wahacza objawiają się poprzez stuki albo niewłaściwe prowadzenie samochodu. Polegają one z reguły na zmęczeniu materiału, z którego wytworzony jest wahacz, wygięciu lub pęknięciu np. W wyniku nadmiernej korozji. Diagnoza wahacza, oprócz wykonania jazdy próbnej, polega przede wszystkim na ocenie wzrokowej w celu ustalenia, czy nie występują w odniesieniu do niego opisywane zjawiska. Jeśli chodzi o objawy zużycia tulei metalowo-gumowych, mogą polegać przede wszystkim na skrzypieniu podczas przyspieszania lub hamowania, stukaniu podczas jazdy po nierównej nawierzchni, przedwczesnym albo nierównomiernym zużyciu opon oraz wyczuwalnym luzie na kierownicy (pogorszonej precyzji prowadzenia). Choćby nieznaczny luz na tulei będzie słyszalny, a z czasem także odczuwalny poprzez użytkownika pojazdu. Największą pewność dadzą oględziny elementu, gdy uniesiemy samochód na podnośniku i możemy stwierdzić, czy nie doszło do zmęczenia albo pęknięcia gumy, z jakiej wykonana jest tuleja. Jeśli chodzi o sworzeń wahacza, ponadnormatywne zużycie tego elementu może mieć fatalne konsekwencje dla kierującego pojazdem. W skrajnym przypadku „wybity" sworzeń może odłączyć wahacz od zwrotnicy, co uniemożliwi kierowanie pojazdem. Jednocześnie, nawet wtedy, gdy stwierdzimy jedynie przetarcie osłony gumowej sworznia, należy wymienić cały element. Dlaczego? W tego rodzaju sytuacjach występuje znaczne prawdopodobieństwo, że uszkodzeniu uległ na dodatek sam przegub kulowy, przez co istnieje niebezpieczeństwo jego rychłej awarii choćby po wymianie osłony. Gumowa osłona może dodatkowo zamknąć w swoim wnętrzu krzywdzące dla przegubu substancje, przyspieszając procesy rdzewienia i korozji przegubu. W dodatku, korzystna praca przegubu kulowego wymaga obecności substancji smarującej. Uszkodzona osłona może doprowadzić do straty substancji smarującej, która może zostać wypłukana przez wodę, wyschnąć lub zostać zanieczyszczona poprzez ciała obce.

O marce Delphi zawieszenie

Od ponad wieku firma Delphi z pasją projektuje i formuje części zezwalające pojazdom na całym świecie na ulepszoną, dłuższą i bardziej efektywną eksploatację. Współpracujemy z 25-cioma największymi producentami samochodów na świecie. Z kolei dzięki zatrudnieniu ponad 170 tysięcy pracowników w 44 krajach, mamy odpowiednie zasoby, osiągnięcia i doświadczenie w produkcji części na wyposażeniu fabrycznym, żeby wprowadzać progresywne technologie dla światowego rynku części zamiennych IAM. Nasze progresywne technologie pokrywają każdy aspekt funkcjonowania pojazdu, począwszy od elektroniki, układu kierowniczego i zawieszenia, przez układy hamulcowe, klimatyzację, zarządzanie silnikiem, aż po systemy paliwowe — niezależnie, czy pojazd jest hybrydowy, napędzany silnikiem benzynowym czy Dieslem. Naszym celem jest wdrażanie innowacji gwarantujących pokaźniejsze bezpieczeństwo pojazdu, lepszą łączność i ochronę środowiska. W firmie Delphi nie przyglądamy się po prostu bezustannemu rozwojowi pojazdów, ale przyczyniamy się do niego. Nie możemy się już doczekać na to, co będziemy w stanie osiągnąć w kolejnych 100 latach działalności. Układ kierowniczy i zawieszenie to złożony zespół współpracujących ze sobą składników, który ma kluczowe znaczenie dla zachowania właściwej kontroli nad pojazdem, atrybuty jezdnych i na ogół bezpieczeństwa. W trakcie jazdy po nierównych nawierzchniach zawieszenie i układ kierowniczy zużywają się najszybciej. Ponad to niektóre komponenty układu mogą ulec zużyciu w pierwszej kolejności, a choćby uszkodzeniu, tym samym przyspieszając zużycie innych części i zagrażając stabilności, zachowaniu kontroli nad pojazdem i bezpieczeństwu. W kwestii zawieszenia i układu kierowniczego nie uznajemy kompromisów. Każdy element poddajemy rygorystycznym testom sprawdzającym wymiary, materiał, odporność i działanie, aby zagwarantować, iż jego cechy niczym nie ustępują częściom oryginalnym. W każdych warunkach.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.