Menu

Sworzeń Wahacza Delphi Renault Traffic 80-

Cechy produktu

  • Producent DELPHI 
  • Marka pojazdu Renault 

Opis

parametry
  • rozmiar gwintu: M16x2
  • wymiar gwintu 3: M16x2
  • Długość [mm]: 98
  • Szerokość [mm]: 55
  • Wysokość [mm]: 99
OpisZawieszenie samochody osobowe: komponenty

Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od rodzaju wahacza, jego niepodzielnymi elementami mogą być także sworznie oraz tuleje metalowo-gumowe. Układ zawieszenia to sieć naczyń połączonych – usterka jednego elementu natychmiast powoduje rozszerzone zużycie pozostałych, które poddane zostają dodatkowym naprężeniom. Najwięcej wstrząsów i sił przekrojowych odbierają tzw. „silentbloki", czyli tuleje metalowo-gumowe, których zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych z podłoża, po jakim porusza się samochód. Rolą sworznia jest z kolei umocowanie zwrotnicy do wahacza, a tym samym umożliwienie skrętu kół. To relatywnie trwały komponent zawieszenia, jednak także podlegający okresowej kontroli w warsztacie. W wielu modelach samochodów tuleje, a także sworznie są nienaruszalnymi częściami wahacza, czego przykładem są wahacze aluminiowe. Wahaczy może być nawet po kilka na jedno koło (wahacze górne i dolne), dlatego badanie tego obszaru wymaga szczególnej uwagi. Usterki samego wahacza objawiają się poprzez stuki lub niewłaściwe prowadzenie samochodu. Polegają one z zasady na zmęczeniu materiału, z którego wyprodukowany jest wahacz, wygięciu lub pęknięciu np. W wyniku nadmiernej korozji. Diagnoza wahacza, oprócz wykonania jazdy próbnej, polega przeważnie na ocenie wzrokowej w celu ustalenia, czy nie występują w odniesieniu do niego opisywane zjawiska. Jeśli chodzi o objawy zużycia tulei metalowo-gumowych, mogą polegać typowo na skrzypieniu podczas przyspieszania lub hamowania, stukaniu w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni, przedwczesnym lub nierównomiernym zużyciu opon, a także wyczuwalnym luzie na kierownicy (pogorszonej precyzji prowadzenia). Choćby śladowy luz na tulei będzie słyszalny, a z czasem także odczuwalny poprzez użytkownika pojazdu. Największą pewność dadzą oględziny elementu, gdy uniesiemy samochód na podnośniku i możemy stwierdzić, czy nie doszło do zmęczenia lub pęknięcia gumy, z jakiej wytwarzana jest tuleja. Jeśli chodzi o sworzeń wahacza, ponadnormatywne zużycie tego elementu może mieć fatalne konsekwencje dla kierującego pojazdem. W skrajnym przypadku „wybity" sworzeń może odłączyć wahacz od zwrotnicy, co uniemożliwi kierowanie pojazdem. Jednocześnie, nawet wtedy, gdy stwierdzimy jedynie przetarcie osłony gumowej sworznia, należy wymienić cały element. Dlaczego? W tego rodzaju sytuacjach występuje duże prawdopodobieństwo, że uszkodzeniu uległ w dodatku sam przegub kulowy, poprzez co istnieje niebezpieczeństwo jego rychłej awarii choćby po podmianie osłony. Gumowa osłona może dodatkowo zamknąć w swoim wnętrzu krzywdzące dla przegubu substancje, przyspieszając procesy rdzewienia i korozji przegubu. Ponadto, prawidłowa praca przegubu kulowego wymaga występowaniu substancji smarującej. Uszkodzona osłona może doprowadzić do straty substancji smarującej, która może zostać wypłukana poprzez wodę, wyschnąć lub zostać zanieczyszczona przez ciała obce.

O marce Delphi zawieszenie

Od ponad wieku producent Delphi z pasją projektuje i buduje części pozwalające pojazdom na całym świecie na ulepszoną, dłuższą i bardziej wydajną eksploatację. Współpracujemy z 25-cioma największymi producentami samochodów na świecie. Z kolei dzięki zatrudnieniu ponad 170 tysięcy pracowników w 44 krajach, mamy adekwatne zasoby, osiągnięcia i doświadczenie w produkcji części na wyposażeniu fabrycznym, by wprowadzać innowacyjne technologie dla światowego rynku części zamiennych IAM. Nasze innowacyjne technologie pokrywają każdy aspekt funkcjonowania pojazdu, począwszy od elektroniki, układu kierowniczego i zawieszenia, poprzez układy hamulcowe, klimatyzację, zarządzanie silnikiem, aż po systemy paliwowe — niezależnie, czy pojazd jest hybrydowy, napędzany silnikiem benzynowym czy Dieslem. Naszym celem jest wdrażanie innowacji gwarantujących większe bezpieczeństwo pojazdu, lepszą łączność i ochronę środowiska. W firmie Delphi nie przyglądamy się po prostu nieprzerwanemu rozwojowi pojazdów, lecz przyczyniamy się do niego. Nie możemy się już doczekać na to, co będziemy w stanie osiągnąć w kolejnych 100 latach działalności. Układ kierowniczy i zawieszenie to złożony zespół współpracujących ze sobą komponentów, który ma kluczowe znaczenie dla zachowania właściwej kontroli nad pojazdem, cechy jezdnych i z reguły bezpieczeństwa. W trakcie jazdy po nierównych nawierzchniach zawieszenie i układ kierowniczy zużywają się najszybciej. Ponad to niektóre części układu mogą ulec zużyciu w pierwszej kolejności, a choćby uszkodzeniu, tym samym przyspieszając zużycie innych części i zagrażając stabilności, zachowaniu kontroli nad pojazdem i bezpieczeństwu. W kwestii zawieszenia i układu kierowniczego nie uznajemy kompromisów. Każdy element poddajemy rygorystycznym testom sprawdzającym wymiary, materiał, trwałość i działanie, by zagwarantować, że jego cechy niczym nie ustępują częściom oryginalnym. W każdych warunkach.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.